۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

اسناد قديمي به اسناد مالكيت جديد تبديل مي‌شود

معاون سازمان توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر لزوم مبارزه با پديده شوم زمين خواري تاکيد کرد و گفت: زمين خواري از روزنه‌هاي فساد اقتصادي در کشور است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابراهيم شاهرخيان در مراسم توديع و معارفه مديرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان، بيان کرد: بهترين راهکار براي مبارزه با اين پديده شوم سند‌دار كردن اراضي دولتي است.
وي با بيان اينکه تحقق اين مهم با همکاري و هماهنگي دستگاه‌هاي مرتبط با اين حوزه امکانپذير است، عنوان کرد: در اين راستا سازمان ثبت اسناد اقدامات بسيار خوبي به منظور سنددار كردن اراضي دولتي با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط انجام داده است.
معاون سازمان توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در حالي‌كه با وجود حجم عمليات سنگين، با مشكل كمبود شديد نيروي انساني و حقوق و مزاياي پايين كاركنان مواجه هستيم اما با اين حال خدمت‌رساني به مردم دچار مشكل نشده است.
وي با اشاره به فعاليت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در خصوص صدور سند مالكيت تك برگي يا تغيير اسناد مالكيت به شيوه جديد بيان داشت: اين فرآيند به اصلاح نرم‌افزارها و بانك‌هاي اطلاعات، مكانيزه كردن خدمات ثبتي و در اختيار بودن اطلاعات كامل مالكيتي اشخاص نياز دارد كه بسترهاي آن در سازمان فراهم شده است.
شاهرخيان اظهار كرد: هم‌اكنون كار صدور اين اسناد در برخي از حوزه‌هاي ثبتي در قدم نخست براي اسناد مالكيت تفكيكي آغاز شده كه در تمامي واحدهاي ثبتي بر روي كاغذهاي ويژه با قابليت ضد جعل و داراي هولوگرام‌هاي امنيتي و اختصاص كد يونيك و مختصات جغرافيايي ملك به صورت ماشيني صادر مي‌شود.
معاون سازمان توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان ثبت اسناد و املاک کشور يادآورشد: سال آينده نيز با فراخوان عمومي به تدريج اسناد قديمي را به اسناد مالكيت جديد تبديل مي‌كنيم.
وي از ارتقا و توسعه كيفي سيستم‌هاي مديريتي، كاهش تصدي‌گري سازمان و توسعه مشاركت‌هاي مردمي، ارتقا و توسعه كيفي نيروي انساني و بهبود مستمر و تسريع و تسهيل ارائه خدمات ثبتي به عنوان بخشي از راهبردها و برنامه‌هاي عملياتي اين سازمان ياد كرد.
در پايان اين مراسم، از زحمات 8 ساله مديريت اميني مديركل سابق اداره كل ثبت اسناد و املاك كردستان تقدير و جواني‌كيا به عنوان مديركل جديد اداره ثبت اسناد و املاك كردستان منصوب شد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

آفرین نمسه جان خوب سر براه ومودب شدی .سبز بازی رو فراموش کن تالولو نخوردت.