۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

مدیرکل ثبت تهران: اقدامات ثبت اسناد و املاک درتمامی لایه های اجتماعی جامعه به ویژه اقتصادی و امنیتی اثرگذار است


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران در گردهمایی مدیران ستادی و استانی، مجموعه اقدامات و عملکرد ثبت اسناد و املاک را در جامعه اثر گذار دانست و خطاب به مدیران و روسای واحد های ثبتی افزود: خروجی فعالیتهای ثبت اسناد و املاک در تمامی لایه های اجتماعی جامعه به ویژه در حوزه های اقتصادی و امنیتی اثر مستقیم دارد و تلاش و همت شما ارمغان آور آرامش روحی و روانی برای افراد جامعه به ویژه برای صاحبان سرمایه و مالکان است.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از سایت اداره کل ثبت استان تهران، میرصادق سعادتیان که در گردهمایی مدیران ستادی و روسای واحد های ثبتی استان تهران سخن می گفت، یادآور شد: صدور سند مالکیت که موجب تثبیت حقوق مالکان می شود، بستر و زمینه ی لازم جهت سرمایه گذاری برای صاحبان سرمایه را فراهم می سازد چرا که یک سرمایه گذار زمانی در ایران اقدام به سرمایه گذاری می کند که مکان سرمایه گذاری در خطر ناپایداری نبوده و مالکیت آن تحت حمایت قانون باشد، لـذا در این صورت است که صاحبان سرمایه بــا آرامش خاطر اقدام به سرمایه گــذاری مــی کنند، همــچنین تثبیت مالکیت یکی از امتیازات تشویقی مهم در زمینه ی سرمایه گذاری محـــسوب می شود.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مدیران واحد های ثبتی، تلاش و اقدامات موفقیت آمیزبرخی مدیران را با وجود کمبودها و نواقص، فخر آور برشمرد و اظهار داشت: خلاقیت و نوآوری و بهره وری مطلوب از منابع و امکانات موجود توسط برخی مدیران و روسای واحد های ثبتی در راستای تحقق ثبت نوین قابل تقدیر است چرا که با وجود برخی مشکلات اساسی همچون کمبود نیروی انسانی در واحدهای ثبتی و از طرفی پیچیدگی فرایندهای ثبتی و قوانین که زمینه ی لازم را برای بروز نارضایتی مراجعان به ادارات ثبت فراهم می سازد، تنها در سایــه تلاش و همت مضاعف و برنامه ریزی های دقیق می توان به مشـــکلا ت غلبه کرد و درخواست های مراجعان را با سرعت و دقت پاسخ داده و عملکرد موفقی داشت.
 
سعادتیان خطاب به مدیران و روسای ستادی و استانی خاطر نشان کرد: مسوولیت سنگینی بر عهده داریم، چرا که برای بدست آوردن و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهای سنگینی پرداخته ایم و در این راه شهدای عزیزی را فدا کردیم، لذا مسوولیت ما بسیار سنگین است. مدیر واحد ثبتی نباید پشت میز بنشیند و فقط دستور بدهد، بلکه باید با تلاش مضاعف به کاستی ها و مشکلات فائق آید و در جهت رضایت مندی مراجعان به ثبت و انجام خواسته هایشان با خوشرویی و مهربانی برخورد کند. با نظارت دقیق و ارزیابی عملکرد زیر مجموعه خود باید نقاط ضعف و قوت مجموعه خود را بشناسد و تهــدیدها را به فرصت تبدیل کند و آسیب شناسی دقیقی از مجمـوعه خــود داشته باشد.خــوشبختانه با توجه بـه ماهیت کاری ثبت اســناد و املاک که هــر گونه اقدامی ثبت و ضـبط می شود، ارایه هر گـونه آمار و عـملکرد مطابق واقـعیت های مـوجود اعــلام می شـود و مـا هـرگز نمی خواهیم به صورت ویترینی کار انجام شود و به مدیران بالادستی گزارش های غیر واقع ارایه دهیم که مثلا فلان واحد ثبتی در حد عالی به مردم خدمات ارایه می دهد.
 
وی افزود: کارکنان ثبت اسناد و املاک، افرادی شریف و متعهد و شرافتمند هستند که در بیشتر اوقات افزونتر از حد وظایف و توان خود کار می کنند و توقع چندانی هم ندارند. بی شک خدماتی که این عزیزان در ادارات ثبت به مردم عزیز ارایه می دهند، موجب رضایت خلق خدا و در نتیجه رضای الهی قرار خواهد گرفت. جا دارد از مدیران و کارکنانی که در زمینه فساد اداری در راستای حفظ شان و کرامت کارمندان اقدامات بسیارخوبی انجام داده اند، قدردانی شود. از این پس با مراجعانی هم که حریم و حدود احترام به کارمند را زیر پا می گذارند و با پیشنهادهای نابه جا و دور از شان کارمند به حریم آنان بی احترامی می کنند، برخورد جدی خواهد شد.امیدوارم روحیه احترام متقابل بین کارمند و ارباب رجوع در ادارات ثبت هر روز بیشتر تقویت شود.
 
بنابراین گزارش در ابتدای این گردهمایی، توحیدی معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران با ارایه گزارش از روند فعالیت ها و اقدامات، پیرامون برگزاری این گردهمایی نیز توضیحات لازم را ارایه کرد. پس از سخنان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران نیز هر یک از مدیران ستادی و استانی به ارایه آمار عملکرد واحد خود پرداختند که در ادامه پاره ای موضوعات و مسایل مربوطه به کاداستر، صدور سند تک برگی، آموزش نیروها در واحد های ثبتی به منظور آشنایی با روند صدور سند تک برگی، نیروهای داده آمایی، نحوه تقسیم و انبار اوراق بهادار در مناطق مورد نظر، اختصاص نیرو جهت پلاک کوبی و امور مربوط به کاداستر، اتمام پرونده های ماده 147و 148 از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و مدیرکل جهت اجرا و یا تدوین برنامه و زمان بندی مشخص راهنمایی و ارشادات لازم را ارایه و دستورات مقتضی را صادر کرد.

هیچ نظری موجود نیست: