۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

سالانه بيش از 30 ميليون خدمات ثبتي به مردم ارائه مي‌شود

طي مراسمي با حضور رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، ساختمان جديد اداره ثبت اسناد و املاك شاهين شهر به مساحت يكهزار و 334 متر مربع در دو طبقه افتتاح شد.
به گزارش ايسنا به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت، طي مراسمي با حضور دكتر تويسركاني، معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، مديركل ثبت اسناد و املاك استان اصفهان، امام جمعه و فرماندار شاهين شهر و جمعي از كاركنان ثبت استان اصفهان، ساختمان جديد اداره ثبت اسناد و املاك شاهين شهر به مساحت يك هزار و 334 متر مربع در دو طبقه و با هزينه اي بالغ بر 3 ميليارد و 280 ميليون ريال افتتاح شد.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در حاشيه اين مراسم با حضور در سالن اجتماعات فرمانداري شهرستان شاهين شهر و ميمه طي سخناني در جمع مسئولان اين شهرستان با اشاره به شرايط كنوني كشور، تلاش مضاعف و استفاده از توان مسئولين در جهت خدمت به مردم را يكي از وظايف مهم آنان در نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست.
وي همدلي، همفكري، شناخت و تدبير مناسب را بهترين روش براي عبور از موانع عنوان و تصريح كرد: در سي سال گذشته با تلاش و همت مسئولين موانع و مشكلات عظيمي از جمله جنگ تحميلي در سايه حضور امام (ره) و مردم و همفكري مسئولين از پيش راه انقلاب شكوهمند اسلامي برداشته شده است و اين نظام الهي همكنون با رهبري هاي مقام معظم رهبري پيشروتر از گذشته به سمت اهداف خود در حركت است.
وي بي توجهي به رضايت مردم را مغاير با منويات نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و گفت: يكي از بارزترين مشخصه‌هاي دستيابي به اهداف، نگاه و شناخت دقيق از مسئوليت ها و وظايف است.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در ادامه با اشاره به نقش دستگاه‌هاي تابعه قوه قضائيه در ايجاد نظم اجتماعي اظهار كرد: سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در رابطه با وظايف و مسئوليت هايش خدمات گسترده اي را در سطح كشور ارائه مي‌دهد.
وي با بيان اينكه سالانه بيش از 30 ميليون خدمات ثبتي به مردم ارائه مي‌شود، افزود: تثبيت و تضمين مالكيت و حقوق مشروع و قانوني آحاد مردم عمدتا از سوي سازمان ثبت اسناد و املاك صورت مي‌پذيرد كه آثار اين مسئوليت در نظم اجتماعي و اقتصادي پديدار مي‌شود.
تويسركاني با اشاره به ضرورت رشد و توسعه اقتصادي كشور در چشم انداز 20 ساله گفت: استفاده بهينه از امكانات و منابع يكي از سياست‌هاي سازمان ثبت است.
معاون قوه قضائيه در پايان سخنانش يكي از اولويت‌هاي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور را در راستاي رضايتمندي شهروندان، شفاف سازي و كاهش مراجعات آنان به اين سازمان، استفاده از فناوري هاي نوين عنوان كرد.
حجت الاسلام والمسلمين ملكيان، امام جمعه شاهين شهر نيز در اين مراسم طي سخناني به اهميت وجايگاه قوه قضائيه در نظام مقدس جمهوري اسلامي پرداخت و جايگاه قوه قضائيه را بسيارحساس ومهم ارزيابي كرد.
وي تثبيت مالكيت و جلوگيري از تضيع حقوق مالك را نوعي قضاوت دانست وآن را مهم برشمرد.
محمد مجنون، مديركل ثبت اسناد و املاك استان اصفهان نيز در اين مراسم طي سخناني ضمن قدرداني از مسئولين اين شهرستان به ارائه گزارشي در خصوص وضعيت ساختمان اداره ثبت شاهين شهر و برنامه‌هاي آتي اداره كل ثبت استان اصفهان پرداخت.
فرماندار شاهين شهر نيز طي سخناني در اين مراسم به معرفي اين شهرستان از نظر وضعيت، پتانسيل و ظرفيت‌ها پرداخت.
وي در ادامه افزود: سازمان ثبت يكي از سازمانهاي است كه نقش بسيار مهمي در ثبيت، تنظيم و دفاع از حقوق مشروع مردم، توسعه پايدار، توسعه اقتصادي و ... دارد و واگذاري وظايف به عهده نهادهايي مانند دفاتر اسنادرسمي وازدواج طلاق نشان از رشد سازماني اين دستگاه مهم است.
در پايان اين مراسم از فعالان راه انداري ساختمان جديد اداره ثبت شاهين شهر با اهداي لوح تقدير، قدرداني شد.
لازم به ذكر است ساختمان جديد اداره ثبت شاهين شهر داراي 6000 متر مربع عرصه، 1334متر مربع عيان و 4500 متر مربع محوطه است. ساختمان آن در سال 1374 خريداري و در سال 1387 بازسازي آن شروع شده و هم اكنون به پايان رسيده است. اين اداره در حال حاضر داراي 31 نفر كارمند است.

هیچ نظری موجود نیست: