۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

با اجرای طرح جامع مالیاتی اطلاعات مالیاتی مودیان، یکپارچه و آنلاین می شود

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و طرح جامع مالیاتی، به شفاف سازی مبادلات اقتصادی و یکپارچه سازی اطلاعات درآمدی مودیان مالیاتی سراسر کشور کمک می کند.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد قاسم پناهی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی شیوه های عملیاتی و ملموس اجرای عدالت را محقق خواهد کرد، افزود: در این سیستم مالیاتی، فرآیند وصول و اجرا از تشخیص مالیات تفکیک شده و مودیان قانون گریز به سادگی شناسایی و مودیان قانون مدار تشویق می شوند.
 
وی یکی از اهداف درون سازمانی طرح جامع مالیاتی را بحث مکانیزاسیون این نظام دانست و اظهار داشت: طرح جامع مالیاتی اهدافی چون شناسایی مودیان به صورت مکانیزه، نظام تشخیص مالیات بر اساس استاندارد هزینه، پیگیری موارد تخلف مالیاتی که در نهایت منجر به تغییر ساختار مالیاتی و شفاف سازی و تسریع امور مالیاتی می شود را دنبال می کند.
 
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه پیاده سازی طرح جامع مالیاتی که در برگیرنده کلیه سطوح نظام مالیاتی است، می تواند سبب یکپارچه سازی نظام مالیاتی شود، تصریح کرد: یکپارچه سازی نظام مالیاتی مستلزم استاندارد کردن روش ها و رویه ها است که توسط سازمان امور مالیاتی در حال انجام است.
 
وی مهمترین مزیت طرح جامع مالیاتی را تشکیل یک بانک قوی از اطلاعات مالیاتی دانست و گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم از اطلاعات درآمدی فعالان اقتصادی، مودیان با علم به اینکه اطلاعاتشان در سیستم موجود است قطعا سعی می کنند اطلاعات صحیح تر و دقیق تری در اختیار سازمان قرار دهند و یا چنانچه در گذشته درآمدی را کمتر ابراز کرده یا کتمان کرده اند، از این پس نزدیک به واقع ابراز کنند؛ در نتیجه فرار مالیاتی در نظام مالیاتی به شدت کاهش می یابد.

هیچ نظری موجود نیست: