۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

دیدار معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با وزرای منابع طبیعی و محیط زیست و تجارت داخلی و مصرف كنندگان مالزی

دكتر تویسركانی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور كه در مالزی به سر می برد، در دیدار با وزرای منابع طبیعی و محیط زیست و تجارت داخلی و مصرف كنندگان این كشور بر گسترش همكاریهای ایران و مالزی در زمینه های ثبت املاك و مالكیت معنوی تاكید كرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، دكتر تویسركانی در دیدار با داگلاس اوگا وزیر منابع طبیعی و محیط زیست مالزی ضمن معرفی ساختار تفكیك قوا در ایران گفت: موضوع مالكیت در ایران در حوزه دستگاه قضایی است.
وی با بیان اینكه در جمهوری اسلامی ایران توجه زیادی به بخش حقوقی مالكیت می شود اظهار داشت: مالكیت در ایران آزاد است و قوه قضاییه تنها مسئول ثبت مالكیت مردم و دولت است.
دكترتویسركانی در ادامه به پیشرفت مالزی در نقشه برداری و سیستم ثبت اطلاعات املاك اشاره كرد و افزود: ما علاقمند هستیم از تجارب شما در این زمینه استفاده كنیم. وی همچنین ضمن دعوت از وزیر منابع طبیعی و محیط زیست مالزی برای سفر و بازدید از فعالیتهای انجام شده در ایران ابراز امیدواری كرد كه كارشناسان دو كشور بتوانند از تجارب یكدیگر بهره مند شوند.
وزیر منابع طبیعی و محیط زیست مالزی نیز در این دیدار ضمن معرفی سامانه ثبت زمین و املاك در مالزی گفت: با استفاده از این سامانه اطلاعات مربوط به بیش از 7 میلیون داده نگهداری شده و فرایند ثبت املاك و زمین در مالزی طی یكروز انجام می شود.
داگلاس اوگا اِمباس افزود: آمار دعاوی مربوط به زمین و املاك در مالزی مانند بسیاری از كشورها بالاست و وجود سیستمی پیشرفته برای ثبت اطلاعات املاك و زمین بسیار حائز اهمیت است. وی گفت كه وزارت منابع طبیعی و محیط زیست مالزی مسئولیت ثبت و صدور اسناد زمین در مالزی را برعهده دارد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشورمان همچنین در دیدار با اسماعیل صبری بن یعقوب وزیر تجارت داخلی و مصرف كنندگان مالزی نسبت به توسعه همكاریهای دو كشور در زمینه مالكیت معنوی تاكید كرد و با اشاره به دیدارهای قبلی در چارچوب سازمان مالكیت معنوی افزود: با توجه به مشتركات زیاد بین دو كشور و عضویت در كنوانسیونهای بین المللی همكاریهای بین دو كشور باید توسعه یابد.
وزیر تجارت داخلی و مصرف كنندگان مالزی نیز در این دیدار گفت: مالزی به دنبال تغییر رویه در ثبت اختراع، كپی رایت و مبدا جغرافیایی تولید محصول است.
اسماعیل صبری بن یعقوب با بیان اینكه زمان مناسبی برای تفاهم بین دو كشور در این زمینه ها است افزود: بازنگری در زمینه مالكیت معنوی و تبادل اطلاعات در این زمینه یك ضرورت است.
در این دیدارها زاهدی سفیر ایران در مالزی و نصراله جهانگرد مشاور رییس سازمان ثبت و اسناد كشور حضور داشتند.
معاون قوه قضاییه قرار است در نشست دائمی كمیته زیرساختهای داده های مكانی آسیا و اقیانوسیه كه ایران یكی از اعضای دایمی آن است شركت كند. این نشست دوشنبه در سنگاپور برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: