۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

پیشگیری از وقوع جرم یكی از راه های كاهش ورودی پرونده ها به محاكم قضایی است


دكتر تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جلسه شورای قضایی استان اصفهان با تاكید بر كاهش هزینه های پنهان، پیشگیری از وقوع جرم را یكی از راه های كاهش ورودی پرونده ها به محاكم قضایی دانست.
به گزارش اداره كل روابط عمومی سازمان ثبت، دكتر تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جلسه شورای قضایی استان اصفهان كه با حضور آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان و همچنین اعضای شورای قضایی استان اصفهان برگزار شد با اشاره به مسئولیت های خطیر دستگاه قضایی گفت: متاسفانه ابزار و ساز و كارهای مناسب در اختیار دستگاه قضایی كشور وجود ندارد.
معاون قوه قضائیه یكی از اقدامات آیت الله لاریجانی، رئیس قوه قضاییه را آسیب شناسی بخش های مختلف در این دستگاه را به منظور استفاده بهینه از منابع در جهت وظایف هر مجموعه عنوان كرد.
وی با تاكید بر كاهش هزینه های پنهان گفت: آرشیو كردن اطلاعات، تشكیل بانك مجازی، ایجاد شبكه و ارائه خدمات غیرحضوری و كاهش مراجعات مردم از جمله اقداماتی است كه می تواند در رضایت مندی مردم تاثیرگذار باشد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور افزود: گاهی در دادرسی هزینه هایی كه دستگاه قضایی متحمل می شود بیشتر از خواسته خواهان است كه در این راستا تدابیر و توجه تمامی مسئولین به مقتضیات تاثیر گذار خواهد بود.
تویسركانی با اشاره به اینكه تبعات برخی اقدامات دستگاه ها به صورت پرونده در دستگاه قضایی ظهور و بروز پیدا می كند، پیشگیری از وقوع جرم را یكی از راه های كاهش ورودی پرونده ها به محاكم قضایی دانست و افزود: شناخت عوامل ایجاد آسیب های موجود كه بخش عمده ای از آن خارج از دستگاه قضایی می باشد یكی از برنامه های این دستگاه است.
معاون قوه قضائیه با بیان این موضوع كه پیشگیری از وقوع جرم یكی از راهكارهای مدیریتی در سازمان ثبت اسناد واملاك كشور است گفت: تعدی به املاك دولتی ناشی از مستند نبودن آن است و اگر همه بخش هایی كه به نوعی اساس فعالیت های آنان با زمین در ارتباط است دست به دست هم دهند و حدود مالكیت های خود را مشخص كنند، با ایجاد یك بانك اطلاعاتی دقیق و جامع می توان جلوی بسیاری از زمین خواری ها را گرفت.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اظهار داشت: وجود سالیانه 200 میلیون مراجعه كننده به این سازمان هزینه بسیار بالایی را در بر دارد كه در این راستا نه تنها استفاده از فناوری اطلاعات اجتناب ناپذیر است بلكه باید با نگاه نو و اصلاح شیوه ها و فرآیندها به منظور كاهش هزینه ها تلاش كرد.
تویسركانی، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در پایان با اشاره به دیدگاه های آیت الله لاریجانی اظهار امیدواری كرد شاهد اقدامات خوبی در دستگاه قضایی كشور خواهیم بود.
آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این جلسه با اشاره به بهبود وضعیت ادارات استان اصفهان، همدلی و همفكری مسئولین این استان را یكی از نعمات الهی برشمرد و افزود: اقدامات و پیشرفت امور در اداره كل ثبت استان اصفهان محسوس و مشهود است و آن را مدیون زحمات مدیریت و كاركنان ثبت این استان دانست.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ثبت را یكی از دستگاه های پر مراجعه عنوان كرد و اظهار داشت: خدمت رسانی به مردم باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.
وی بیان داشت: پیشرفت فناوری اطلاعات در ادارات نقش بسزایی در خدمت رسانی ایفا می كند.
وی در پایان بر تاثیر سازمان ثبت در پیشگیری دعاوی مرتبط با زمین و تعیین تكلیف اراضی تاكید كرد.
در این جلسه دكتر انصاری، رئیس كل دادگستری استان اصفهان و اعضای شورای قضایی این استان به ارائه گزارشی در خصوص عملكرد حوزه مدیریتی خود پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست: