۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

سردفتران اسناد رسمی تا پایان آبان ماه برای ثبت نام مالیات برارزش افزوده فرصت دارند

به دنبال تمدید مهلت ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده، سردفتران اسناد رسمی تا پایان آبان ماه جهت ثبت نام مهلت خواهند داشت.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، به دنبال تشکیل جلسه آموزشی وصول مالیات بر ارزش افزوده برای سردفترانی که در پی فراخوان دفتر آموزش کانون سردفتران ثبت نام کردند، این جلسه عصر امروز (یکشنبه) با استقبال چشمگیر سردفتران و دفتریاران و با حضور نمایندگانی از سازمان امور مالیاتی تشکیل شد.
 
در این جلسه با اشاره به تاریخچه وصول مالیات بر ارزش افزوده در دنیا و کشورمان اعلام شد که اجرای این قانون از اول مهر ماه سال جاری در دفاتر اسناد رسمی به عنوان مشمولان این قانون، اجرایی شده و این دفاتر موظف اند هر سه ماه یکبار (هر فصل) پرینت اظهارنامه خود را به اداره کل امور مالیاتی تحویل دهند.
در این جلسه با اشاره به اینکه اجرای این قانون مرحله ای است و در هر مرحله تعدادی از صنوف مشمول اجرای آن می شوند، اعلام شد که در اجرای این قانون هیچ فعالیتی در وصول مالیات بر ارزش افزوده معاف نیست و تنها کالا یا خدمات در پاره ای از موارد معاف هستند، در این راستا عملکرد دفاتر اسناد رسمی مشمول اخذ مالیات بر ارزش افزوده (مالیات سه درصدی) است.
 
در پایان این جلسه آموزشی از کلیه سردفتران اسناد رسمی درخواست شد در صورتی که تاکنون در سایت WWW.EVAT.IR جهت اخذ مالیات بر ارزش افزوده اقدامی نداشته اند، تا پایان آبان ماه 89 نسبت به ثبت نام در این سایت اقدام کنند.
 

۱ نظر:

سردفتر گفت...

در پایان به سردفتران شرکت کننده دکترای افتخاری مالیات بر ارزش افزوده اعطاء شد