۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

بازرس مفسد است ؟

با ادامه فعالیت سردفتران متخلف به خصوص در نزدیکی مراکز تعویض پلاک و البته در نقاط مختلف شهر این پرسش به ذهن متبادر می شود که بازرسان به چه علت و با چه پیشنهاداتی از گزارش تخلف گسترده این دفاتر که شان سردفتران را تا حد یک کلاهبردار پایین می آورد صرفنظر کرده و در مقابل با چه سوء نیتی و غرض ورزی وارد بعضی دفاتر دیگر شده و تخلفات جزئی آنان را به عنوان تخلف انتظامی گزارش می دهند بماند که معدود بازرسانی هم می شناسم که آبرو و شرفشان را به مال دنیا نمی فروشند !
بازرسی کلی کلمه ای است آشنا ! آن هنگام که بازرس با برگه ای در دست به نام حکم اسناد دفتر را زیر و رو می کند تا از میان خاکستری که سردفتر با هزار وسواس جمع کرده و با خون دل نگاشته ایرادی هر چند کوچک بگیرد و با آن ایراد دودمان سردفتر را به باد بدهد بعضا" مشاهده می شود که بازرسان ثبت و حتی کانون به سردفتران پیشنهاد بازرسی کلی در سریعترین زمان ممکن با قیمت مناسب می دهند !! 
پ . ن 1 : به نظر شما تاکنون اتفاق افتاده سردفترانی که در کانون هستند یا مثلا" با آقای ق و آقای ب و آقای ... آشنایی دارند دفاترشان دچار مشکل شود ؟ برای همین مشکلات تنها برای افراد بی پناهی است که دستشان به هیچ جا بند نیست و تیغ تیز شمشیر بر گردن آنها مماس است .
پ . ن 2 :آیا سردفتران محترم اشاره شده حق التحریر اسناد غیرمنقولشان را طبق قیمت منطقه بندی دارایی می گیرند و اسناد رهنی محدودی تنظیم می کنند ؟ ( خبرها که اینطور نشان نمی دهد )  عدم تلاش برای رفع این معضلات نشان از تامین منافع عده ای معدود و عدم توجه به دیگر همکاران است  لذا کمی به فکر منافع جمع باشید تا این سوء ظن از میان برود .
پ . ن 3 :
توصیه به سازمان ثبت و کانون سردفتران : مراقب بازرسان متخلفتان باشید و تخلفات انتظامی را به یک گزارش بسنده نکنید چرا که امکان دارد سوء نیتی در یک گزارش حقی را ناحق کند .
پ . ن 4 :
همکاران محترم تجربیات خود را از بازرسی دفاترشان بفرمایند تا در صورت تمایل در وبلاگ منتشر بشود .
 
 

هیچ نظری موجود نیست: