۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

هشدار روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به خریداران وسایل نقلیه

روابط عمومی کانون سردفتران کانون سردفتران و دفتریاران به خریداران وسیله نقلیه در خصوص عواقب عدم تنظیم سند رسمی پس از تعویض پلاک هشدار داد.
 در این اطلاعیه آمده است:
 "حسب اطلاعات موثق واصله،عده ای با تبلیغات خلاف قانون و مقاصد سود جویانه اخبار کذبی را مبنی بر عدم نیاز تنظیم سند رسمی وسایل نقلیه در دفاتر اسناد رسمی،پس از تعویض پلاک منتشر کرده اند که نه تنها تضییع حقوق دولتی و بیت المال را در پی داشته است بلکه خریداران وسایل نقلیه را با مشکلات جدی و غیرقابل جبران مواجه ساخته است. لذا به خریداران محترم وسایل نقلیه اعلام می گردد فارغ از نتیجه نظر و رای نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به لایحه نحوه اخذ جرایم رانندگی به استناد مواد قانونی متعدد و مستندات حقوقی و رعایت غبطه خریداران وسایل نقلیه و حفظ بیت المال تنظیم اسناد رسمی نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی الزامی است. از طرفی نیز مالکیت خریداران وسایل نقلیه تنها با تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی محرز می گردد و صدور شناسنامه مالکیت توسط مراکز تعویض پلاک از لحاظ احراز و اثبات مالکیت خریداران وسایل نقلیه فاقد وجاهت و اعتبار قانونی است و فقط موید تعویض پلاک است نه تغییر مالکیت.
 همچنین ضمن هشدار در خصوص عواقب این اخبار کذب به خریداران وسایل نقلیه توصیه اکید می گردد تا برای رسمیت یافتن مالکیت خودروی خریداری شده،پس از تعویض پلاک نسبت به تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی اقدام نمایند.در غیر این صورت پرداخت حق الثبت و مالیات نقل و انتقال و عوارض هنگام تنظیم سند که قانون برعهده فروشندگان محترم گذارده است به انضمام جرایم مربوط به عدم تنظیم سند، بر عهده خریدار خواهد بود.
 در پایان نیز از عموم مردم گرامی تقاضا می گردد تا هرگونه تبلیغات سوء و خلاف قانون که از سوی هر دستگاهی در خصوص عدم نیاز به سند رسمی پس از تعویض پلاک اعلام می گردد را به شماره 136 سازمان بازرسی کل کشور و یا شماره تلفن 88706101 روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران منعکس نمایند تا اقدام قانونی صورت پذیرد."
 

هیچ نظری موجود نیست: