۱۳۸۹ مهر ۱۰, شنبه

وزیر اقتصاد: بنزین احتمالا 400 تومان می شود، دلار 1060 تومان

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: از نیمه دوم مهرماه حساب‌های یارانه‌های نقدی شارژ خواهد شد.
سیدشمس‌الدین حسینی در نشست مطبوعاتی امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد موعد واریز یارانه نقدی به حساب مشمولان گفت:هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده و امروز در تمام استان‌های کشور حساب خانوارهای متقاضی دریافت یارانه گشایش یافته، 90 درصد خانوارها فرم پر کردند و 86 درصد از آنها اعلام حساب برای دریافت یارانه‌ها کرده‌اند که در مجموع 80درصد افراد کشور متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند.
سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: از نیمه دوم مهر ماه به تدریج حساب خانوارها در استان‌ها شارژ می‌شود و وقتی در نیمه دوم مردم به حساب های خود مراجعه کنند پاسخ این را دریافت می‌کنند که به هر خانوار چقدر یارانه‌ تعلق گرفته است. البته حساب‌های یارانه‌ها قابل برداشت نیست تا زمانی که اصلاح قیمت‌ها انجام شود که آن هم موقعی خواهد بود که در همان زمان اعلام خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود قیمت بنزین بدون سهمیه از آبان ماه امسال  400 تومان خواهد بود،گفت: احتمالا همین گونه خواهد بود. هر زمان که اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اتفاق بیافتد همان زمان نرخها اعلام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه طی هفته جاری افزایش دستی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز کنترل می‌شود و قیمتها کاهش می‌یابد، گفت: با عرضه مورد نیاز ارز به بازار قیمت‌ دلار به همان انتقال انتهایی شهریور ماه یعنی حدود 1060 تومان بر می‌گردانیم. لذا سیاست ارزی کشور پرهیز و جلوگیری از نوسان قیمت ارز با استفاده از ابزار اقتصادی است.

هیچ نظری موجود نیست: