۱۳۸۹ مرداد ۱۶, شنبه

جزئيات بيشتر از مبايعه‌نامه‌هاي جديد

كاغذهاي امنيتي براي ثبت معاملات ملكي استفاده مي‌شود
جزئيات بيشتر از مبايعه‌نامه‌هاي جديد
محو هولوگرام مبايعه‌نامه با گرماي دست انسان
گروه مسكن- مهديس فرقاني: در حالي‌كه نهاد تنظيم سند رسمي براي املاك معامله شده، هنوز مبايعه‌نامه‌هاي جديد را قبول نكرده و حتي نسبت به آن موضع‌گيري كرده است، مسوولان اتحاديه مشاوران املاك تاكنون بنگاه‌هاي مسكن در سه منطقه تهران را به اين مبايعه‌نامه‌ها مجهز كرده‌اند و قصد دارند حداكثر تا عيد فطر، تنظيم قراردادهاي ملكي در مبايعه‌نامه‌هاي جديد را سراسري كنند.


پنج‌شنبه گذشته كليه مشاوران املاك منطقه 5 تهران در يك كلاس آموزشي، تجهيزات لازم را براي انجام معامله به شيوه جديد دريافت كردند.
رييس اتحاديه مشاوران املاك در اين نشست، جزئيات بيشتر از مبايعه‌نامه‌هاي جديد را اعلام كرد و گفت: كاغذهاي مبايعه‌نامه‌هاي جديد از جنس كاغذهاي امنيتي است به اين صورت كه هولوگرام موجود روي آن با گرماي دست براي چند ثانيه محو و مجددا ظاهر مي‌شود. همچنين با عكس گرفتن از باركد موجود روي آن، مي‌توان به جزئيات نوشته شده روي مبايعه‌نامه كه مشخصات معامله را دربر دارد، دسترسي پيدا كرد.
اين كاغذها بايد حتما از طريق اتحاديه، در اختيار بنگاه‌ها قرار بگيرد و داخل پرينترهاي بنگاه‌ها قرار داده شود.
مصطفي قلي خسروي افزود: پس از آموزش فراگير طرح پرينتي شدن مبايعه‌نامه‌ها، اين طرح پايان ماه رمضان، در كليه مناطق تهران اجرا خواهد شد.
وي تصريح كرد: با آمدن مبايعه‌نامه‌هاي جديد، قلم و خودكار از بازار مسكن كنار مي‌رود.
سرمايه‌دارها از دست ما ناراحتند
رييس اتحاديه مشاوران املاك در ادامه به ناراضي بودن برخي از سرمايه‌گذاران در بازار مسكن اشاره كرد و گفت: به‌طور يقين اگر قيمت مسكن پايين بماند به نفع ما است، چون تعداد خريد و فروش‌ها زياد مي‌شود. اما در اين ميان سرمايه‌دارها از دست ما ناراحتند كه چرا ما مدام كاهش قيمت را تبليغ مي‌كنيم و نمي‌گذاريم آنها به سودهاي زياد دست پيدا كنند.

۱ نظر:

وحید گفت...

باسلام خدمت همکار عزیز خیلی خوشحالم از اینکه وبلاگ شمارا همچنان مثل قبل زیبا و پرمحتوا میبینم