۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

مدیر کل ثبت استان تهران: دفاتر اسناد رسمی از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده خارج هستند

 
مدیر کل ثبت استان تهران گفت: به عقیده من دفاتر اسناد رسمی از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده خارج هستند.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه هم اندیشی اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، مديرکل ثبت استان تهران، سردفتران استان تهران و روسای واحدهای ثبتی استان در محل کانون سردفتران برگزار شد.
 
در این جلسه مسلم آقا صفری، رییس کانون سردفتران در ابتدای مراسم ضمن قدردانی از همکاری سردفتران در استان های مختلف کشور در راستای حل مشکلات و معضلات بویژه در خصوص لایحه مربوط به اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی قدردانی کرد و اظهار داشت: طبیعی است که انتقال و طرح مشکلات می تواند یکی از کارساز ترین روش ها باشد که منجر به حل مشکلات می شود.
 
آقاصفری با بیان اینکه مدیر کل ثبت استان تهران با نهایت دقت و دلسوزی به مشکلات خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی توجه داشته اند، جرات در حل مشکلات را یکی از ویژگی های سعادتیان برشمرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد با یاری ثبت استان تهران و همت و تلاش مدیرکل ثبت تهران در راستای مرتفع کردن مشکلات هرچه سریعتر به نتیجه برسیم.
 
سعادتیان مدیر کل ثبت استان تهران نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه پرسش و پاسخ حقوقی سردفتران استان تهران که هر هفته روزهای یکشنبه در محل این کانون برگزار می شود به شان و شخصیت و جایگاه دفاتر اسناد رسمی در قرآن اشاره کرد و گفت: از آنجا که شغل سردفتری در کتاب آسمانی ما مورد اشاره قرار گرفته است و از سردفتران بعنوان کاتبان بالعدل یاد شده مشخص است که جایگاه دفاتر اسناد رسمی در جامعه جایگاه والایی است.
 
وی با بیان اینکه این شغل از مشاغل های نادری است که با قسم خوردن شروع می شود، این امر را حاکی از آن دانست که سردفتران امین و مورد اعتماد مردم هستند و جایگاه شغل آنان در نزد مردم بسیار بالاست که این خود توفیقی بزرگ است.
 
مدیر کل ثبت استان تهران برگزاری جلسات پرسش و پاسخ حقوقی در خصوص مسایل سردفتری در کانون سردفتران را امری بسیار پسندیده برشمرد و با قدردانی از سردفتران اسناد رسمی در یاری رسانی به مردم با وجود همه مشکلات مالی و مسایل موجود، آنان را دارای علم، تخصص و آگاهی لازم دانست  و خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی شد.
 
مدیرکل ثبت استان تهران با تاکید بر اینکه خودرو در کشورمان بر خلاف سایر کشورها کالای سرمایه ای است گفت: در ایران باید مزایای تنظیم سند رسمی و نقل و انتقالات در دفاتر اسناد رسمی بیش از گذشته برای مردم تشریح شود و افرداد توانمندی که در میان سران دفاتر وجود دارند می توانند با قلم فرسایی در مطبوعات و رسانه ها یاری رسان باشند.
 
وی در خصوص قانون ماليات بر ارزش افزوده و شمول و عدم شمول دفاتر اسناد رسمی اعلام کرد: به عقیده من دفاتر اسناد رسمی از شمول این قانون خارج هستند و ما این مورد را پیگیری خواهیم کرد.
 
سعادتیان، کانون سردفتران و ثبت را به دو بال یک پرنده تشبیه کرد و گفت: اگر هر دو طرف در راستای حل مشکلات ارایه طریق کنند، بیش از پیش در تسهیل امور مردم موفق خواهیم بود.
 
سعادتیان با طرح این پیشنهاد که در هر یک از جلسات یکشنبه هر هفته در کانون سردفتران نماینده ای از ثبت استان حضور داشته باشد، گفت: حضور نماینده ای از ثبت تهران موجب ایجاد تعامل بیشتر بین دفاتر اسناد رسمی و ثبت استان خواهد شد.
 
سعادتیان با انتقاد از استقبال کم از روش های الکترونیکی در جامعه، ارایه آمار ماهانه به صورت الکترونیکی از دفاتر را موجب کاهش سفرهای درون شهری و هزینه ها دانست و خواستار همکاری بیشتر دفاتر اسناد رسمی شد.

هیچ نظری موجود نیست: