۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

نایب رئیس کانون سردفتران اسناد رسمی از ثبت امضای الکترونیکی در همه این دفاتر تا پایان سه ماه نخست سال 1390 خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا دشتی اردکانی با بیان اینکه تا پایان شهریور 15 دفتر اسناد رسمی در تهران به صورت آزمایشی امضای الکترونیکی ثبت می کنند، افزود: پارسال 500 نفر از سردفتران دراین خصوص آموزش دیده اند و با توجه به امکانات موجود در دفاتر اسناد رسمی، هیچ مشکلی برای صدور امضای دیجیتال وجود ندارد.
وی اضافه کرد: اکنون 1800 دفتر در شهر تهران و 7500 دفتر اسناد رسمی در کشور وجود دارد که برای گسترش ثبت امضای الکترونیک زیرساخت های مناسبی دارند.
دشتی اردکانی افزود: زمانی که فردی با داشتن شناسنامه و کارت ملی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کند، مشخصات وی را وارد سیستم می کنیم و از مرکز میانی گواهی امضا را می گیریم.
نایب رئیس کانون سردفتران اسناد رسمی گفت: امضای الکترونیک مانند امضای دستی و با ضریب اعتبار بیشتر است به طوری که امکان جعل آن وجود ندارد و برای محاکم قضائی سند تلقی می شود.
وی درباره گسترش خدمات الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی اضافه کرد: هرگونه فعالیت در این دفاتر نیاز به مجوز قانونی دارد.
به گفته اردکانی با نصب دستگاه های کارت خوان در 95 درصد دفاتر اسناد رسمی 70 میلیون سفر درون شهری حذف شده است.
نایب رئیس کانون سردفتران اسناد رسمی با بیان اینکه باید فرهنگ سند رسمی در کشور گسترش یابد افزود: اکنون 35 درصد اسنادی که در دفاتر وجود دارد، اسناد عادی است.

هیچ نظری موجود نیست: