۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

رييس سازمان ثبت اسناد و املاك


رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از مركز دولتي صدور گواهي الكترونيكي ريشه بازديد كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، تويسركاني در اين بازديد با اشاره به اين موضوع كه سازمان ثبت اسناد به سرعت به سمت الكترونيكي شدن پيش مي رود، گفت: نظام اقتصادي متكي بر مال و نظام تثبيت مالكيت، پول و نظام بانكي، اشخاص و نظام تشخيص هويت است. در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و املاك كشور متولي تثبيت مالكيت در كشور است و در جهت انجام اين وظيفه سالانه حدود 30 ميليون خدمت به مردم ارائه مي‌دهد.
معاون قوه قضائيه افزود: هم اكنون استفاده از فن آوري هاي نو از الويت هاي كار در دستگاه قضايي و سازمان ثبت است و به عنوان سياست اصلي پيگيري مي‌شود .
تويسركاني تاكيد كرد: انجام معاملات و بخش عمده از اقدامات اداري در محيط مجازي باعث كاهش هزينه ها خواهد شد.
وي با اشاره به اهميت امضاء الكترونيكي گفت:گواهي و امضاء الكترونيكي از ابزار مهم تثبيت مالكيت محسوب مي شود و كاربرد گسترده‌يي در جامعه پيدا خواهد كرد.
رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: از جمله سياست‌هاي سازمان ثبت بهره گيري از امضاء الكترونيكي در تبادل اطلاعات و انجام خدمات در حدود 14 هزار نقطه وابسته اين سازمان است كه مقدمات آن فراهم شده است.
هم چنين در اين جلسه دكتر جعفر محمودي رييس مركز توسعه تجارت الكترونيكي گفت: مركز دولتي صدور گواهي الكترونيكي ريشه، بالاترين مركز دولتي صدور گواهي در ساختار سلسله مراتبي زير ساخت كليد عمومي دولتي كشور است كه در راستاي اجراي بند الف از ماده 4 آئين نامه اجرايي ماده 32 قانون تجارت الكترونيكي، عمليات اجرايي پروژه ايجاد و راه اندازي آن از سال1382 آغاز شده و هم اكنون به بهره برداري رسيده است.
وي فعاليت اين مركز را در جهت توسعه دولت الكترونيك، خدمت رساني آسان و كاهش هزينه ها براي مردم برشمرد و گفت: گواهي الكترونيكي شالوده و اساس زير ساخت كليد عمومي است و حاوي اطلاعاتي پيرامون، موجوديت صاحب گواهي، كليد عمومي صاحب امضاء، اطلاعات مرجع صادر كننده گواهي، نام الگوريتماي رمزنگاري و امضاء مورد پشتيباني و بازه اعتبار گواهي است.
وي افزود: امضاء الكترونيكي همان قفل كردن اطلاعات، غير قابل جعل و تغيير و بر اساس رمز نگاري است.

هیچ نظری موجود نیست: