۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

استفاده از اسناد رسمي در معاملات، از راه‌هاي پيشگيري از وقوع جرم است

شکيل کميسيون‌هاي مختلف در سطح مسئولان عالي قضايي براي آسيب شناسي و ارزيابي نهادها و دستگاه‌هاي وابسته به قوه قضائيه بستر مناسبي جهت شناخت بهتر از شرايط را محيا و زمينه خدمات بهتر و کاملتر را به مردم فراهم مي‌آورد.
به گزارش ايسنا منطقه کوير، احمد تويسرکاني در جمع کارکنان اداري و قضايي دادگستري استان کرمان، دغدغه اصلي قوه قضائيه را بحث استقلال قاضي دانست و گفت: توجه مسئولان عالي قضايي در جهتي است تا شان قاضي و دستگاه قضا به جايگاهي که شارع مقدس مشخص کرده است، رهنمون شود.
وي حوزه‌هاي خدمات رساني ثبت اسناد و املاک را بيشتر و گسترده‌تر از دادگستري عنوان کرد و افزود: امروز در کل کشور نزديک به 6 هزار محاکم، رسيدگي به دعاوي را در سطوح مختلف برعهده دارند اما در حوزه خدمات ثبتي 14000 حوزه ، در سطح کشور مشغول ارائه خدمات هستند.
معاون قوه قضائيه خاطرنشان کرد: برخي از دعاوي مطرح شده در محاکم مربوط به امور ثبتي و معاملات حقوقي است و از همين جهت در تلاشيم با اصلاح پاره‌اي از فرايندها، از شکل گيري بخش عمده‌اي از اين دعاوي جلوگيري شود.
رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پيشگيري از وقوع جرم را يکي از اهداف اين سازمان اعلام کرد و افزود: فرهنگ سازي و سوق دادن مردم به سمت استفاده از اسناد رسمي در معاملات، از راه‌هاي پيشگيري از وقوع جرم و از راهبردهاي سازمان است.
در ابتداي اين جلسه نيز رئيس کل دادگستري استان کرمان گفت: وضعيت هر فرد در زندگي نتيجه اعمال اوست و چنانچه هر فرد معتقد به اين امر باشد، تن به لغزش و خطا نخواهد سپرد.
حجت الاسلام علي توکلي، مهمترين اصل زندگي هر فرد را جهان بيني برشمرد و خاطرنشان کرد: نوع نگرش فرد به عالم و مخلوقات و زندگي شخصي، جهان بيني او را مي‌سازد و چنانچه فرد جهان بيني الهي داشته باشد، هرگز مبتلاي تکبر و غرور نمي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: