۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

مشمولان جديد ماليات بر ارزش افزوده چگونه ثبت‌نام كنند

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان‌ امور مالياتي كشور عنوان كرد كه از زمان اجراي ماليات بر ارزش افزوده براي مشمولان جديد هنوز مشخص نيست.
محمدقاسم پناهي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به فراخوان به مشمولان بند ب ماده 96 قانون ماليات‌هاي مستقيم براي ثبت‌نام اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده اظهار كرد: مشمولان اين بند بايد تا پايان مردادماه اقدام به ثبت‌نام در سامانه www.eVAT.ir كنند تا در زمينه آموزش آن‌ها اقدامات لازم انجام بشود.
وي افزود: ما آمادگي خود را براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي رايگان اين نظام مالياتي توسط متخصصان و مسئولان اجراي اين نظام مالياتي اعلام كرده‌ايم. تشكل‌ها، فعالان بخش خصوصي و ساير علاقه‌مندان با تكميل فرم الكترونيكي درخواست آموزش، تقاضاي خود را به اين سازمان اعلام كنند تا ترتيب برگزاري رايگان دوره آموزشي مذكور براي ايشان داده شود.
معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان‌ امور مالياتي كشور تاكيد كرد: تا فرصت هست بايد آموزش‌هاي لازم انجام شود تا در زمان اجرا مشكلي وجود نداشته باشد و اجرا با كمترين زحمت انجام شود.
وي گفت: زمان دوره‌هاي آموزشي در مردادماه اعلام مي‌شود اما در مورد زمان اجرا براي اين بند از مشمولان فعلا نمي‌توان به طور قطعي اظهار نظر كرد.
به گزارش ايسنا كليه اشخاص حقيقي و حقوقي كه بر اساس شرايط مراحل اول، دوم و سوم ثبت نام، مشمول اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده نشده‌اند، در صورتي كه شاغل به فعاليت‌هاي موضوع بند «ب» ماده «96» قانون ماليات‌هاي مستقيم به شرح ذيل باشند، با هر ميزان فروش يا درآمد مشمول مرحله چهارم ثبت نام، آموزش و اجراي قانون خواهند بود.
1. صاحبان كارگاه‌هاي صنعتي (اعم از صنفي و غيرصنفي كه داراي حداقل برق سه فاز 50 آمپر باشد)
2. فروشندگان طلا و جواهرو ساير فلزات زينتي (شامل پلاتين و نقره)
3. فروشندگان آهن‌آلات و ساير فلزات
4. صاحبان تالارهاي پذيرائي و رستوران‌ها
5. صاحبان متل و هتل‌هاي يك و دوستاره و هتل آپارتمان
6. صاحبان نمايشگاه‌ها و فروشگاه‌هاي خودرو و بنگاه معاملات املاك
7. صاحبان تعميرگاه‌هاي مجاز خودرو
8. چاپخانه‌داران
9. صاحبان دفاتراسناد رسمي
10. صاحبان مراكز ارتباطات رايانه‌اي، دفاتر خدمات ارتباطي (دفتر خدمات مشتركين تلفن همراه و آژانس‌هاي پستي) و دفاتر خدمات دولت الكترونيك (پليس+10) و دفاتر خدمات الكترونيك شهر
11. صاحبان دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي
12. صاحبان سينماها، تماشاخانه‌ها و مكان‌هاي تفريحي و ورزشي
اشخاصي كه شاغل به فعاليت‌هاي صرفا معاف موضوع ماده 12 قانون ماليات بر ارزش افزوده هستند و همچنين اشخاص حقيقي مشمولان بند ج ماده 96 قانون ماليات‌هاي مستقيم كه به صورت صنفي فعاليت و تابع شوراي اصناف كشور هستند، از ثبت‌نام در اين مرحله مستثني خواهند بود اما مكلفند به هنگام خريد كالا و خدمات از موديان مشمول و ثبت‌نام شده در اين نظام مالياتي ضمن دريافت صورت‌حساب، ماليات و عوارض متعلقه را به آن‌ها پرداخت كنند.

۳ نظر:

میرزا بنویس گفت...

سلام همکار گرامی
آغاز بکار این وبلاگ با مدیریت آنجناب برایم بسیار موجب خرسندی است و نمیتوانم تاسف خود را از اقدام نابخردانه بلاگفا در ایجاد محدودیت و انسداد وبلاگ قبلی شما ابراز ندارم ...
گرچه حقیر هنوز هم و بطور مداوم به مدیریت بلاگفا از هردریچه و روزنه اعتراض خود را اعلام میکنم ولی خوشحالم که جای آن وبلاگ این خانه معنوی و پربار ایجاد گردید ..لینک شما اصلاح شد

حکاک گفت...

سلام متقابل و عرض تبريک به مناسبت اعياد شعبانيه به شما همکار محترم.افتتاح وبلاگ جديد هم مبارک باشه.

حکاک گفت...

ولي فکر کنم برا ماها که با دايل آپ وصل مي شيم يه کم سنگين بالا بياد.