۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

پروژه پرداخت الکترونیکی وجوه دفاتر اسناد رسمی رسماً افتتاح ش


مراسم افتتاح رسمی پروژه پرداخت الکترونیکی وجوه دفاتر اسناد رسمی، صبح امروز در ساختمان سردار اسعد بانک ملی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، در این مراسم سردار رویانیان،مدیر عامل بانک ملی ایران، رییس کانون سردفتران و دفتریاران، خزانه دار کل کشور ومعاون معاونت توسعه‌ی منابع انسانی ریاست جمهوری حضور داشتند.

دکتر تویسرکانی، معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: باید با همت و کمک دستگاه‌ها بتوانیم خدمات‌ را متناسب با شان مردم ارایه دهیم.

وی تصریح کرد: این مراسم مصادف با اولین روز ابلاغ سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری است که می‌توان همین پروژه را مصداق بارز سیاست‌های مذکور دانست. اگر نگاه کارشناسانه و دقیق به همه‌یامور حاکمیتی و اداری کشور داشته باشیم می‌بینیم که جای کار زیادی برای صرفه‌جویی‌های بیشتر وجود دارد.

معاون قوه قضاییه با بیان این‌که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مسوول تثبیت مالکیت است و نقش مهمی در نظم حقوقی، اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد، خاطرنشان کرد: ما در 14 هزار نقطه کشور خدمت ‌رسانی می‌کنیم و سالانه بیش از 30 میلیون خدمت ارایه می‌دهیم. با این حال باید گفت که متاسفانه سازمان متناسب با مسوولیت‌ها و وظایفش تجهیز نشده و مورد مظلومیت واقع شده است.

تویسرکانی ادامه داد: امروز مشکلات بسیاری داریم که لازم است با همت و تلاش همه‌ی بخش‌ها، این مشکلات برطرف شود و در جهت بهینه سازی امر خدمت گام برداریم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، 30 میلیون خدمات سالانه این سازمان را محصول قریب به 200 میلیون مراجعه عنوان کرد و افزود: این شیوه‌ی پسندیده‌ای نیست و باید تلاش کنیم که این تعداد مراجعات کاهش یابد. درسال گذشته 18 میلیون و 600 هزار معامله‌ی رسمی ثبت شده است، یعنی حتی اگر فرض کنیم برای هر معامله فقط یک مراجعه صورت گرفته که البته معمولا بیشتر از یک مراجعه انجام می‌شود، این تعداد مراجعه به دوایر ثبتی و دفترخانه‌ها داشته‌ایم.

وی با تقدیر از اقدام بانک ملی ایران در تعامل برای اجرای این پروژه اظهار کرد: شاید بتوان گفت که با اجرای چنین پروژه‌ای قریب به 40میلیون مراجعه کاهش می‌یابد.

معاون قوه قضاییه با بیان این که متاسفانه گاهی به قیمت تمام شده‌ی خدمات توجهی نمی‌شود، ادامه داد: به دلیل این عدم توجه، منابع بسیاری را در کشور بی‌جهت هدر می‌دهیم در حالی که استفاده از این منابع در جهت ارایه خدمت به مردم وظیفه‌ی جدی ماست و بالاتر از همه آنکه دغدغه‌ی مقام معظم رهبری نیز همین است.

تویسرکانی تاکید کرد: ما بدون توجه به استفاده‌ی بهینه‌ از منابع نمی‌توانیم اهداف چشم‌انداز 20 ساله‌ی کشور را محقق کنیم بر همین اساس اگر به این ظرایف توجه کنیم و به امر بهره‌وری به شکل مطلوبی بپردازیم می‌توانیم بدون انجام کار بیشتر، نرخ بالایی از همین محل تحصیل کنیم و به مردم خدمات بهتری ارایه دهیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات و کاهش برخی معضلات اجتماعی را از جمله ثمرات پرداخت الکترونیکی وجوه دفاتر اسناد رسمی برشمرد و خاطرنشان کرد: 3 سامانه اطلاعاتی مهم مربوط به اطلاعات هویتی، مالکیتی و بانکی در هر نظام باید وجود داشته باشد و همه‌ی موضوعات در این سه بخش قابل جمع است، در این میان شاید بتوان سامانه‌ی مالکیتی را مهمترین سامانه‌ی اطلاعاتی دانست.

معاون قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: ما امروز بابت مراجعه حضوری و گاهی چندین مراجعه بابت تحقق خواسته تجار، افرادمتمکن، نخبگان و مبتکران برای ثبت شرکت‌ها یا اختراعاتشان شرمنده هستیم. معتقدم می‌توانیم با کمک و همت دستگاه‌های دیگر خدمات را متناسب با شان مردم ارایه دهیم و در نتیجه‌ی آن با افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه، اصلاح الگوی مصرف را که فرمان جدی مقام معظم رهبری است، محقق کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: