۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

تاكید كانون سردفتران و دفتر یاران بر ضرورت آرشیو الكترونیكی اسناد

مسلم آقاصفری، رییس کانون سردفتران و دفتر یاران با یادآوری اینکه طرحی را برای ایجاد آرشیو ملی اسناد آماده و پیشتر به سازمان ثبت ارایه کرده ایم، گفت: کانون سردفتران آمادگی دارد در ایجاد این مرکز و آرشیو الکترونیکی اسناد با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری کند.
به گزارش روابط عمومی كانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، آقاصفری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: کانون سردفتران و دفتر یاران به عنوان کارگزار بخش حاکمیتی که ماهیت خصوصی دارد، کوچکترین حمایت مالی از قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دریافت نمی کند بنابراین برای انجام اموری همچون ایجاد سامانه برای آرشیو الکترونیکی اسناد به دلیل امکانات محدود مالی، نیازمند حمایت جدی و عزم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هستیم.

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران تصریح کرد: در بررسی بودجه سال 89 کانون، رقم قابل توجهی را برای ایجاد توانایی در طراحی سامانه الکترونیکی دفاتر اسناد لحاظ کرده ایم .

آقاصفری بابیان اینکه حدود شش سال پیش پیشنهاد ایجاد آرشیو ملی را جهت نگهداری مناسب اسناد به سازمان ثبت ارایه کرده ایم، گفت: ایحاد محلی برای آرشیو اسناد دغدغه جدی ماست.

وی با یادآوری اینکه اگر اوراق و مدارک مردم از بین برود در مرحله نخست سردفتر مسوول است، افزود: ما پذیرفته ایم که از اوراق و اسناد مردم نگهداری کنیم تا زمانی که به هر طریقی به دیگری سپرده شود بنابراین دفاتر اسناد و سازمان ثبت دراین زمینه مسوول هستند.

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران ادامه داد: ما همه اقداماتی را که باید در حوزه تئوریک انجام شود، طراحی کردیم اما در حوزه کار عملی به دلیل محدودیت مالی، نمی توانیم اقدام موثری انجام دهیم و این سازمان ثبت است که می تواند ایفای نقش کند.آقاصفری با اشاره به ضرورت ایجاد محلی امن برای نگهداری اسناد در قالب فایل الکترونیکی و بایگانی، تاکید کرد: کانون سردفتران آماده همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک در جهت ایجاد آرشیو ملی است.

وی گفت: الگوی ایجاد آرشیو ملی اسناد در برخی از کشورهای اسلامی همچون مراکش پیشتر اعمال شده و مکان امنی برای نگهداری فایل الکترونیکی و اسناد در نظر گرفته شده که مصون از سیل، زلزله و آتش سوزی است.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران وابسته به قوه قضاییه اند افزود: حمایت ریاست قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت یقینا می تواند کانون را در ارایه تمامی خدمات در محدوده وظایف قانونی شان به مردم موفق تر نماید.

هیچ نظری موجود نیست: