۱۳۸۹ تیر ۳۰, چهارشنبه

گزارش عملکرد کمیسیون تقسیم اسناد کانون سردفتران در سال 88

به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، گزارش عملکرد کمیسیون تقسیم اسنادکانون سردفتران و دفتریاران در سال گذشته (1388) به این شرح است:
تا پیش از آغاز سال 1388 کلیه امور دفتری و جاری کمیسیون تقسیم اسناد به صورت سنتی انجام می شد که از فروردین ماه سال گذشته، شیوه گردش امور به شیوه رایانه ای تغییر یافت و تا امروز نیز این شیوه به صورت مطلوب کارایی خود را نشان داده است. از فروردین ماه 88 صدور ابلاغ همکاری با یک بانک یا مرکز دولتی و از تیرماه ابلاغ همکاری با دومین بانک یا مرکز دولتی جهت دفاتر اسناد رسمی تازه تاسیس در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
بر اساس مصوبه آذرماه سال گذشته اعضای کمیسیون تقسیم اسناد، به کلیه دفاتر شهر ری و بانک ها و مراکز دولتی بخشنامه شد که بدون مجوز از کمیسیون تقسیم اسناد مجاز به تنظیم اسناد رهنی نیستند و در دی ماه سال گذشته براساس درخواست دفاتر شهر ری، ابلاغ همکاری با بانک ها و مراکز دولتی به این دفاتر ارایه شد.

همچنین براساس مصوبه اعضای کمیسیون تقسیم اسناد کانون سردفتران و دفتریاران در جهت رعایت مساوات و عدل اسلامی در تقسیم اسناد طی بخشنامه شماره 3912 مورخ 30/9/88 به کلیه دفاتر قدیم اعلام شد، برای هر دفتر اسناد رسمی قدیمی چهار بانک و یا مرکز دولتی در نظر گرفته شده است و چنانچه مراکز دولتی و بانک های طرف قرارداد این دفاتر از حد در نظر گرفته شده کمتر یا مازاد است، مراتب به کمیسیون اعلام می شود. و در این رابطه برای دفاتری که اقدام لازم را در خصوص بخشنامه یاد شده ارایه کردند، ابلاغ همکاری و عدم همکاری صادر شد.


از دیگر اقدامات دفتر کمیسیون تقسیم اسناد، ورود اطلاعات مربوط به آمار اسناد رهنی جهت تکمیل پرونده آماری مخصوص دفاتر اسناد رسمی رهنی بوده است که بر همین اساس درخواست دفتر فوق از سوی دفاتر اسناد رسمی برای همکاری با موسسات دولتی منوط به تکمیل پرونده آمار رهنی آن ها شده است.
همچنین در اجرای مصوبه اسفند ماه سال گذشته هیات مدیره کانون سردفتران، صدور ابلاغ همکاری برای دفاتر اسناد رسمی نیز منوط به نداشتن بدهی وام به صندق تعاون است. بدین معنی که چنانچه دفترخانه به صندوق تعاون بدهی داشته باشد صدور ابلاغ از سوی کمیسیون تقسیم اسناد امکان پذیر نیست و اگر آمار مربوط به ده درصد بیمه بازنشستگی دفاتر به واحد انفورماتیک اعلام نشده باشد درخواست آن دفاتر تا تکمیل پرونده در جلسه قابل طرح در جلسات کمیسیون نیست.

۳ نظر:

Hamid گفت...

استاد گرامی ما سلام . و تبریک ... ازاینکه به جمع بلاگر ها پیوستید بسیار خوشحالم .
من مدتهاست از RSS بلاگ قبلی شما استفتده های فراوانی میکنم ...
هر روز و هر لحظه ...
ممنونم ازین همه لطف بی دریغ .
خواهشی دارم .لطفا RSS این بلاگ رو هم فعال بفرمائید تا بنده بی نصیب اینهمه آگاهی و تجربه نمانم . با سپاس . آرزوی سلامتی ...
تقدیم احترام .
حمید ساسانی . دفتر یار اول یکی از دفاتر شهرستان ...

سردفتر گفت...

درود - خسته نباشند واقعا" ! هر چی ما می کشیم از این کمیسیون تقسیم اسناده ...

amini گفت...

سلام همکار عزیز و دوست داشتنی
گرچه هنوز متأثر از مسدود شدن وبلاگ خوب محضردار و متأسف از عمل زشت بلاگفا هستیم ولی خوشحالم که شما را اینجا می بینم . خیلی خوشحال .