۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

جلسه مشترک مسوولین سازمان ثبت، کانون سردفتران و بانک ملی برگزار شد

جلسه مشترکی با حضور مسوولین سازمان ثبت، کانون سردفتران و بانک ملی برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، سید علیرضا میرشریفی، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دشتی اردکانی و آقاصفری، اعضای هیات مدیره کانون سردفتران، غلامی، عضو کمیسیون تقسیم اسناد کانون و خاوری، مدیرعامل بانک ملی ایران در جلسه مشترکی مسائل و مشکلات حوزه سردفتری را بررسی کردند. 
میرشریفی، معاون امور اسناد سازمان ثبت در خصوص پرداخت الکترونیکی در دستگاه خودپرداز گفت: توسعه فرهنگی پول الکترونیکی که با نصب دستگاه های pos در حدود 99% دفاتر اسناد رسمی کشور انجام شده و می تواند الگوی خوبی برای سایر دستگاه ها باشد که این کار علاوه بر حذف بیش از 70 میلیون سفر درون شهری، صرفه جویی در وقت مردم، کاستن ترافیک و ... به روز رسانی اطلاعات و شفافیت در معاملات و مسايل مالی را موجب می گردد. 
وی ادامه داد: این کار با توجه خاص سران دفاتر اسناد رسمی و همکاری مردم در پرداخت وجوه خود به وسیله کارت های اعتباری مقرر شد و پیشنهاد می کنم که با تشویق و حمایت، عملیات نصب دستگاه pos  همانطور که در دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت اسناد انجام شد در دفاتر ازدواج و طلاق هم نصب شود.
  ميرشريفي همچنين در خصوص سياست هاي تشويقي براي سران دفاتر كه اهتمام خود را در به كار گيري اين دستگاه بكار گرفته اند، خواستار شد. 
معاون امور اسناد سازمان ثبت گفت: به موجب برنامه پنجم توسعه، سازمان ثبت مکلف شده است تاپایان سال دوم تمام فرآیندهای خود را الکترونیک کند. 
در ادامه این جلسه، دشتی اردکانی، در خصوص مشکلات دستگاه pos از جمله قطعی و خرابی این دستگاه خصوصا در روزهای اخیر خواستار توجه خاص و راهکاری برای این کار شد تا مردم دچار مشکل نشوند. 
همچنین پیشنهاد تاسیس موسسه مالی اعتباری برای کانون و مشکلات کمیسیون تقسیم اسناد مطرح شد. 
در پایان خاوری مدیرعامل بانک ملی ایران نیز راهکارهای مناسب در خصوص مسائل مطرح شده ارایه کرد.

هیچ نظری موجود نیست: