۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

تويسركاني: بايد مديريت سازمان ثبت را مدرن کرد

معاون قوه قضاييه و رييس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره‌ي کل ثبت اسناد و املاک مازندران و اداره ثبت شهرستان ساري بازديد کرد.
به گزارش ايسنا، تويسرکاني در اين ديدارها ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اداري و آشنايي با فعاليت‌ها و فرآيندهاي کاري، هم‌چنين در ديدار با کارکنان از نزديک در جريان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
وي در اين ديدار با اشاره به تنوع و گستردگي وظايف سازمان ثبت و ارائه خدمات به آحاد کشور گفت: نقش ثبت در نظم و انضباط جامعه و کاهش دعاوي بسيار حساس و اساسي است و به همين جهت مسئوليت در اين سازمان مسئوليت بزرگي است که بايد با عبادت شمردن خدمت و اصلاح فرآيندها خدمات مناسب تري را به مردم ارائه دهيم.
رييس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور افزود: عليرغم گسترده تر شدن کار اين سازمان، متاسفانه شيوه‌ها و ابزارها و امکانات آن روز آمد نيست که بايد با توجه به همت مديران و کارکنان سازمان به اصلاح فرآيند ها و نو سازي سازماني همت گماشت.
وي با اشاره به موضوع زمين خواري خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين علت‌هاي اين مسئله مستند نبودن املاک است که اين از وظايف مهم ثبت است.
وي افزود: سازمان ثبت عليرغم اينکه همه دستگاه‌ها به خدمات آن نيازمندند از کمترين امکانات و ابزارها برخوردار است و بخش عمده‌اي از ساختمان‌هاي آن استيجاري است.
معاون قوه قضاييه با تاکيد بر ارتقاء امور ثبتي تاکيد کرد: بايد با همفکري و همکاري در فضاي سالم با اصلاح روش‌ها و شيوه‌ها مديريت سازمان ثبت اسناد را از حالت سنتي به حالت مدرن تبديل کنيم و براي تحقق اين موضوع اولويت ها را شناسايي و از ابزار و امکانات موجود به صورت بهينه براي نيل به اهداف پيش بيني شده استفاده كنيم.
تويسرکاني با توجه به اهميت بازرسي و نظارت بر حوزه‌هاي وابسته و تابعه اين سازمان گفت: در صدد هستيم با توسعه فناوري و اطلاعات در سازمان اين موضوع از طريق فضاي مجازي به نحو مطلوبي انجام پذيرد.
وي همچنين در بازديدهاي خود از اداره کل ثبت استان، اداره ثبت ساري و مجتمع آموزشي رفاهي خزرآباد، خواستار رسيدگي سريع نارسائي ها و اشکالات از جمله بهبود وضعيت بايگاني پرونده هاي ثبتي و مجتمع رفاهي سازمان در خزر آباد شد.

هیچ نظری موجود نیست: