۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

اولین دفترثبت نام گواهی امضاء الکترونیک در یزد افتتاح شد

اولین دفتر ثبت نام گواهی امضاء الکترونیک در استان یزد با حضور معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی و نایب رییس کانون سردفتران کشور افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه یزد، معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی در این مراسم گفت: حرکت دنیا به سمت فضای الکترونیک اعم از دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و غیره است که یک بحث اجتناب ناپذیر است و یقینا در چندسال آینده در مورد فضای اینترنتی و روابط مبتنی بر فضای سایبری راهی جز حرکت به سمت جلو نخواهیم داشت. 
مفتح بیان کرد:‌ اولین و مهمترین گام دراین خصوص ایجاد هویت الکترونیک در فضای سایبر بود چرا که هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم می‌بایست هویت خود را بیان کنیم و در فضای سایبری،‌ امضای الکترونیکی لازم است و خوشحالم که استان یزد بعد از تهران اولین استان در این بحث است. 
این مراسم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد، رییس سازمان بازرگانی، رییس کل دادگستری استان و مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد روز گذشته در سالن اجتماعات جامعه سردفتران یزد برگزار شد.
 نایب رییس کانون سردفتران: امضاء الکترونیکی جهت تسهیل معاملات و مبادلات تجاری است
 نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: همزمان با گسترش تجارت الکترونیک در جهان، در ایران نیز درراستای تجارت الکترونیک با راه اندازی دفاتر ثبت نام گواهی امضاء الکترونیک معاملات و مبادلات تجاری تسهیل شده و ارتباط افراد با یکدیگر دنیای مجازی بدون سفرهای کاری تسهیل می‌شود.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه یزد، محمدرضا دشتی اردکانی در مراسم افتتاح اولین دفتر ثبت نام گواهی امضاء الکترونیک در استان یزد اظهار نمود: دفتر ثبت نام گواهی امضای الکترونیکی که  شاهد افتتاح آن در استان یزد به عنوان اولین استان کشور بعد ازتهران هستیم آغاز یک حرکت مثبت و سازنده است که ما را به سوی الکترونیکی شدن اسناد و معاملات سوق می‌دهد و گسترش آن در استان و در سطح کشور می‌تواند از سفرهای شهری کاسته و ارتباط افراد با یکدیگر در دنیای مجازی بدون نیاز به مسافرتهای کاری وتجاری و در منزل یا محل کار تسهیل و تجارت الکترونیک را رونق بخشد.
 وی بیان کرد: امروزه در جهان مبادلات اسنادی، ثبت سفارشات، خرید و فروش و انجام معاملات در عرصه‌ی الکترونیک یک امر ثبت شده است و روزانه میلیاردها دلار از همین طریق جا به جا می‌گردد و با توجه به توسعه روز افزون فناوری اطلاعات و در پی آن تجارت الکترونیک و تغییر نمادهای فیزیکی به الکترونیکی، ارسال و تبادل اطلاعات محرمانه الکترونیکی به یک ضرورت اجتناب ناپذیرتبدیل شده است.
 وی عنوان کرد:‌ همزمان با گسترش جهانی تجارت الکترونیک در ایران نیز قانون تجارت الکترونیکی شامل مجموعه اصول و قواعدی که برای مبادله آسان و ایمنی هرچه بیشتر اطلاعات در واسط ‌های الکترونیکی و با استفاده از سیستم‌های ارتباطی جدید به کار می‌رود ولی هنوز این امر مهم در بین مردم عمومیت نیافته و مردم شناخت کافی از این پدیده‌ی مهم ندارند و درخصوص مزایای این امر اطلاع رسانی لازم صورت‌نگرفته است.
 دشتی اردکانی در ارتباط با امضای الکترونیک ابراز نمود: امضاء به هر نوع نوشتن نام و یا نام خانوادگی و یا علامتی اطلاق می‌شود که نشانه‌ی هویت صاحب آن نام و یا علامت است و وجود آن در ‌اوراق واسناد عادی یا رسمی آن را به صاحب  امضاء منتسب نموده و دارای آثار حقوقی است.
 وی بیان داشت:‌ ماده‌ی 1301 قانون مذکوردر مورد امضاء مقرر می‌دارد امضایی که در روی نوشته یا سندی باشد بر ضرر امضاء‌کننده دلیل است و به طور کلی نوشته منتسب به اشخاص در صورتی قابل استناد است که امضاء شده باشد بنابراین در دنیای مجازی و الکترونیک نیز هر نوع نوشته و یا اسنادقابل مبادله و یا انجام معاملات و تجارت الکترونیک محتاج به امضایی است که هویت امضاء کننده و انتساب به وی را به نحوی تایید نماید و این امضاء باید توسط مراجع شناخته شده و دولتی تضمین و تایید گردد تا امنیت معاملاتی اینترنتی را تامین نماید.
 وی خاطرنشان کرد:‌ امضاء الکترونیک رامی‌توان گواهی الکترونیکی دانست که در بردارنده‌ی کد خصوصی،‌ کد عمومی و امضاست وسبب شناساندن فرد دارنده‌ی آن به طرف مقابل است و این گواهی از سوی مراکزی صادرمی‌شود که قانون تعیین و شرایط آن را اعلام کرده باشد.
 وی افزود: امضاء الکترونیک نیز مانندامضاء دست نوین دارای آثار حقوقی احراز هویت امضاء‌ کننده سند و التزام ‌وی به مندرجات آن است و از طرف حاکمیت و توسط قانون حمایت می‌شود و امروزه اسنادی که دارای گواهی امضای الکترونیکی است همانند سایر اسناد کاغذی در عداد ادله اثبات دعوا در محاکم پذیرفته می‌شود و چنانچه نقش دفاتر در این خصوص تثبیت و رسمیت یابد اسنادممضی ‌به امضایی که از ناحیه دفاتر اسناد رسمی تایید و صادر شده باشد به عنوان سندی مسلم‌‌الصدور و در حکم  اسناد رسمی است.
 دبیر جامعه‌ی سر دفتران و دفتریاران یزد: جامعه‌ی سردفتری یزد بیشترین تعامل را با مسوولین ثبت اسناد و جوامع سردفتری داشته است
 دبیر جامعه‌ی سردفتران ودفتریاران استان یزد گفت: جامعه‌ی سردفتری یزد، بیشترین تعامل را با مسوولین ثبت اسناد و جوامع سر دفتری داشته و توانسته در رفع مشکلات، پیشبرد اهداف کلان و ایجادهماهنگی و بهبود روش‌ها و تعامل با ادارات مختلف گام‌های موثری بردارد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، میروکیلی در مراسم افتتاح اولین دفتر ثبت نام گواهی امضاءالکترونیک در استان یزد اظهار نمود: جامعه‌ی سردفتران و دفتر یاران استان یزدافتخار دارد با بیش از 20 سال تجربه‌ی مثبت به عنوان جامعه‌ی فعال در حوزه‌ی دفاتراسناد رسمی بتواند بیش‌ترین تعامل را با مسوولین ثبت اسناد و کانون سردفتران وجوامع سردفتری کشور در جامعه‌ی خود ثبت و در رفع مشکلات همکاران و پیشبرد اهداف کلان، ایجاد هماهنگی و همدلی و کمک در بهبود روش‌ها و تعامل با سازمان‌ها و ادارات مختلف گام‌های موثری بردارد.
 وی بیان کرد: جامعه‌ی سردفتران ودفتریاران یزد علاوه بر فعالیت‌های استانی، ارایه خدمات به همکاران، اطلاع رسانی ازطریق پیام کوتاه، پست الکترونیک و رساندن اخبار و اطلاعات، قوانین و مقررات مرتبط، اختصاص یک خط تلفن برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات همکاران از طریق اعضای هیات مدیره به صورت تمام وقت، تشکیل کلاسهای آموزشی، تهیه‌ی جزوات و دستورالعمل‌های هماهنگ کننده در سطح کشور نیز با حضور فعال و مستمر درهمایش ها و سمینارها و ارائه نقطه نظرات و طرح‌های لازم توانسته است در بین جوامع سر دفتری کشور از وجهه وامتیاز مقبولی برخوردار گردد.
 میروکیلی عنوان کرد: جامعه‌ی سردفتری یزد،علاوه بر اجرای تکالیف و وظایف خود به صورت سنتی با استفاده از علوم و فنون وفناوری روز توانسته حرکت دفاتر اسناد رسمی تابعه را به سمت نوین سریع و در دنیای مجازی نیز با ایجاد اولین گام، ارتباطات الکترونیکی با همکاران در سطح کشور برقرارنماید.
 وی ادامه داد:‌ اخیرا نیز با همکاری وپشتیبانی سازمان ثبت املاک و اسناد استان برای اولین بار در کشور برنامه‌ی اجرای الکترونیکی اسناد تحت وب جهت تقسیم اسناد بانکی و دولتی تهیه و هم اکنون اجرایی می‌شود.

۱ نظر:

احمدلو گفت...

باز باران با ترانه،
میخورد بر بام خانه،
یادم آمد کربلا را ،
دشت پر شور وبلا را ،
گردش یک ظهر غمگین،
گرم و خونین ، لرزش طفلان نالان،
زیر تیغ و نیزه ها را ،
با صدای گریه های کودکانه ،
وا ندر این صحرای سوزان ،
میدود طفلی سه ساله ،
پر ز ناله ،دلشکسته ، پای خسته ...
باز باران ، قطره قطره ، می چکد از چوب محمل ،
آخ باران! کی بباری بر تن عطشان یاران،
.
سلام ؛ التماس دعا