۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

رییس کمیسیون قضایی مجلس: تنظیم سند خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود


رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، گفت: اعضای کمیسیون قضایی مصوب کردند که نقل و انتقال خودرو باتنظیم سند در دفاتراسناد رسمی انجام شود.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'علی شاهرخی' روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، یادآورشد: تصمیم یادشده با اکثریت آرا در کمیسیون قضایی مجلس گرفته شد و تنها یک نفر موافق نبود.
 
رییس کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: نظرقاطع کمیسیون درباره نقل و انتقال خودرو و تنظیم سند این است که نقل و انتقال با سندرسمی و در دفاتراسناد رسمی انجام شود.
 
شاهرخی یادآورشد: کمیسیون قضایی مجلس بررسی یک ماده اعاده شده از سوی شورای نگهبان در لایحه جرایم رانندگی را به پایان رسانده و اکنون این ماده در اختیار هیات رییسه مجلس قرار دارد.

وی همچنین در واکنش به سخنان اخیر فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر معطل ماندن لایحه جرایم راهنمایی و رانندگی، گفت: نمایندگان مجلس در ابتدای شروع به کارخود سوگند امانت داری می خورند و درباره موارد مختلف این لایحه و موارد دیگر نیز به تکلیف و براساس تشخیص عمل می کنند و اگر موردی تصویب می شود برخی راضی و برخی هم ناراضی اند اما درست نیست کسی در مقام نقد به افراد تهمت بزند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نقد و حتی ایراد گرفتن از کار باید به صورت منصفانه انجام شود اما انگ زنی به افراد معقول و منطقی نیست و اقدامی دور از انصاف است.

لایحه اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی که از حدود چهار دهه پیش تغییری نداشت پس از بررسی و اعمال نظر نمایندگان مجلس به شورای نگهبان ارسال شد.

شورای نگهبان نیز تمامی موارد به جز دو مورد که یکی از آن مربوط به نقل و انتقال خودرو توسط پلیس و یا دفاتر رسمی ثبت اسناد بود را تایید و این لایحه را جهت بررسی مجدد به کمیسیون های مربوطه ارجاع داد.
 

هیچ نظری موجود نیست: