۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

رییس سازمان ثبت: ثبت 30 میلیون سند کشور در انتظار بودجه 400 میلیارد تومانی



معاون قوه قضاییه با بیان اینکه بیش از 30 میلیون سند ملکی و ثبتی کشور پس از گذشت 90 سال در اتاقهای بایگانی در آستانه نابودی قرار دارند اظهار داشت: تخصیص 400 میلیارد تومان برای الکترونیکی کردن اسناد کشور در انتظار تصمیم دولت و مجلس است. به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری مهر، احمد تویسرکانی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه بودجه لازم برای تبدیل اسنادکشور به آرشیو الکترونیکی دیده شده است به خبرنگار مهر گفت: امیدواریم با حمایت مجلس و دولت در بودجه سال 90 هزینه 400 میلیارد تومانی این طرح تامین شود. 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکانات لازم و کافی برای اسکن اسناد وجود دارد گفت: تمامی راهکارها و ابزارهای لازم اعم از تامین نیروی انسانی، تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برای الکترونیکی کردن اسناد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته که در صورت تامین بودجه به سرعت کارگاهها و مکانهای مورد نیاز برای این کار راه اندازی می شود. 
معاون قوه قضاییه اظهار داشت: در این طرح پس از 90 سال بایگانی اسناد بیش از 30میلیون پرونده ملکی و ثبتی کشور اسکن شده و تبدیل به آرشیو الکترونیکی می شود. 
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح شامل آرشیو اسناد دفترخانه ها می شود گفت: این طرح شامل اسناد بایگانی در دفتر خانه ها نمی شود ولی در صورت حمایت دولت و قوه قضاییه دفترخانه ها هم می توانند اسناد خود را به صورت آن لاین وارد بانک اطلاعات جامع اسناد کشور کنند. 
وی افزود: با ایجاد بانک اطلاعات اسناد کشور و همچنین اتصال دفترخانه ها به این بانک جرایمی اعم از زمین خواری و جعل اسناد به میزان چشمگیری کاهش مییابد

هیچ نظری موجود نیست: