۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی:امضا و گواهی الکترونیکی گسترش پیدا می‌کند

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت فن‌آوری و اطلاعات‌‌، سازمان ثبت شرکت‌ها و گمرگ از جمله مجموعه‌هایی هستند که در آینده نزدیک به امضا و گواهینامه الکترونیکی مجهز خواهند شد.
  عملکرد امضا و گواهی الکترونیکی در گروه‌ها یا نهاد‌های دولتی و مردمی اثربخش بوده و مانع از دوباره‌کاری‌ خواهد بود. 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری ایلنا، جعفر محمودی رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی، با بیان این که امضا و گواهی الکترونیکی در نهادها از بسیاری از هزینه‌ها جلوگیری خواهد کرد، در‌خصوص نهادهایی که به این گواهی مجهز خواهند شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وزارت فن‌آوری و اطلاعات‌‌، سازمان ثبت شرکت‌ها و گمرگ از جمله مجموعه‌هایی هستند که در آینده نزدیک به امضا و گواهینامه الکترونیکی مجهز خواهند شد.
وی ادامه داد: شهرداری‌های تهران و اصفهان نیز آمادگی دارند تا دفاتر ثبت‌نام گواهی الکترونیکی (RA) در این نهاد‌ها راه‌اندازی شوند.
محمودی تصریح کرد: امضا و گواهی الکترونیکی با کمترین نقش، بیشترین تاثیر‌گذاری را در حوزه کاری مردم به جای خواهد گذاشت به گونه‌ای که از بسیاری هزینه‌ها، دوباره‌کاری‌ها و حتی جعل جلوگیری خواهد کرد.
به گفته رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی، شاخص ارایه گواهی الکترونیکی به نهاد‌ها یا سازمان‌ها، تنها مربوط به اموری خواهد بود که سندیت و شفافیت،عدم جعل‌، قابلیت پیگیری‌، ادغام و اعتماد آن دارای بار حقوقی باشد.

هیچ نظری موجود نیست: