۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

رییس کمیسیون عمران مجلس: تنظیم اسناد نقل و انتقالات خودرو در دفاتر اسناد رسمی



کار تنظیم سند و نقل و انتقالات آن فقط بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و همانطور که سال‌هاست که این امر انجام پذیرفته باید ادامه یابد.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری ایلنا، رییس کمیسیون عمران مجلس بر تنظیم اسناد نقل و انتقالات خودرو در دفاتر اسناد رسمی تأکید کرد.
 
علی اکبر آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام مطلب فوق افزود: به اعتقاد من کار تنظیم سند و نقل و انتقالات آن فقط بر عهده دفاتر اسناد رسمی است و همانطور که سال‌هاست که این امر انجام پذیرفته باید ادامه یابد.
وی در توضیح این مطلب افزود: نقل و انتقالات خودرو و ثبت نهایی آن کاری کاملاً دقیق و حقوقی است و به علت تراکم وسیع دفاترخانه‌ها در سراسر کشور و قابل دسترس بودن آسان مردم به این مراکز و همچنین اعتماد مردم به دفاترخانه‌ها، از دلایل اصلی تنظیم اسناد ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر خانه‌ها است.
 
وی ادامه داد: اگر قرار باشد نیروی انتظامی روی این مسئله که تنظیم سند خودرو توسط آن سازمان انجام گیرد چه بسا که در آینده ارگان‌ها و سازمان‌های دیگری نیز به تبعیت از نیروی انتظامی چنین ادعایی بکنند. پیش از این نیروی انتظامی خواستار در اختیار گرفتن مسوولیت تنظیم اسناد نقل و انتقالات خودرو شده است.
 
آقایی گفت:به اعتقاد من نیروی انتظامی کارهای مهم‌تری در پیش‌ رو دارند که امیدواریم انشا‌الله به کارهای مربوط به خودشان بیش از پیش انجام وظیفه نمایند، تنظیم و ثبت اسناد حقوقی بایستی در اختیار افراد حقوقدان و زیر نظر قوه‌قضاییه انجام پذیرد

هیچ نظری موجود نیست: