۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

بررسی مسائل مربوط به معاملات املاک در مجلس

رئیس جامعه سردفترداران کشور گفت: مسائل مربوط به معاملات املاک در مجلس در دست بررسی است.

مسلم صفری در نخستین همایش نقش اسناد رسمی در ایجاد امنیت قضایی در شهرستان ساری اظهار داشت: کانون سردفترداران در حال حاضر درگیر ساماندهی مسائل مربوط یه معاملات اتومبیل است.
صفری در ادامه خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به معاملات املاک در مجلس در دست بررسی قرار دارد که در ماده 188 قانون املاک عنوان شد که واسطه‌های املاک در تنظیم اسناد دخالتی نداشته باشند. وی با بیان اینکه قانون در سی و چند سال گذشته تصویب شد، افزود: شاید قانون نتواند همه جهات را پوشش دهد و اشکال عمده‌ای که فعلا با آن مواجه هستیم برداشت نابجا از قانون توسط مجریان آن است.
رئیس جامعه سردفترداران کشور خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها بیشترین اختلاف را با ادارات سردفتر داران در برداشت ناثواب از قانون بوده است. وی تاکید کرد: قانون و مقررات را باید با دقت و وسواس مطالعه کرد و باید در اجرای قانون و مقررات سماجت داشته باشید.
صفری با اشاره به وجود بیش از 7هزار سردفتردار در کشور بیان داشت: کانون سردفترداران تصمیم گرفت توقعات خود را از حوزه شهرستان‌ها افزایش دهد زیرا که شهرستان‌ها فضای کافی برای ابراز قدرت نیافتند.
در این همایش تاکید شد که تمام سردفترداران و دفتر یاران با نمایندگان مجلس هر شهر و حوزه انتخابی شهرستان محل سکونت خودشان زمینه رشد و ارتقای فعالیت سردفترداران و دفتریاران را فراهم کنند.
 ---------------------------------------------------------------------
افزایش نقش دفاتر اسناد رسمی در نقل و انتقال املاک

رئیس کانون سردفترداران اسناد رسمی کشور از نمایندگان مجلس خواست تا نقش اسناد رسمی را در نقل و انتقال املاک و مستغلات در برنامه پنجم توسعه افزایش دهند.

مسلم آقاصفری در گردهمایی سراسری اعضای هیئت مدیره سردفترداران و سردفتریاران کشور در ساری افزود: نقش دفاتر ثبت و اسناد رسمی در نقل و انتقال املاک و مستغلات و انتقالات مربوط اتومبیل در برنامه پنجم توسعه باید افزایش یابد. وی خاطر نشان کرد: اسناد رسمی تنها محل ثبت رسمی اسناد است بنابراین باید تمام معاملات در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام شود.
رئیس کانون سردفترداران اسناد رسمی کشور افزود: 50 درصد دعواها در محاکم قضایی ناشی از انجام معاملات عادی است که مردم بدون اگاهی و اطلاع انجام می دهند. وی افزود: بر اساس برداشت غلط برخی افراد در جامعه، اشکالات اساسی در قوانین وجود دارد در حالی که عکس این موضوع صادق بوده چرا که بیشترین اختلاف با سازمان ها و ادارات در ناتوانی برداشت آنها از قانون بوده است.
آقاصفری یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش به واسطه آشنایی بیشتر سردفترداران و سردفتریاران اسناد رسمی با کارکردها و تجربیات یکدیگر در فضای صمیمی است. وی اظهار امیدواری کرد: در این گردهمایی ها ضمن تبادل اطلاعات، فضای همدلی و تبادل افکار بین سردفترداران و سردفتریاران تقویت می شود. 



هیچ نظری موجود نیست: