۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

رييس هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران:

جلسه سردفتران و دفترياران استان مازندران در سالن همايش‌هاي دادگستري شهر ساري برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در ابتداي اين جلسه که "مسلم آقاصفري" رييس هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران و "احمد علي سيروس" مشاور هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران نيز حضور داشتند، مهدي عادلي رييس جامعه سردفتران و دفترياران استان مازندران، اظهار اميدواري كرد، تا اين قبيل جلسات منتج به حل مسائل و مشکلات حوزه سردفتري شود.
وي با انتقاد از قانون حاکم بر منصب سردفتري، خاطر نشان كرد: بسياري از مشکلات اين حوزه به دليل نقايص فراوان قانوني است.
وي بخش ديگري از مشکلات حرفه‌اي را به دليل کم توجهي برخي همکاران به اهميت و جايگاه سردفتري در جامعه دانست و افزود: اين کم توجهي باعث دوري سردفتران از يکديگر و متحد نبودن آنها شده است.
وي اظهار اميدواري كرد با اتحاد بيشتر سردفتران، پيشرفت بيشتري در اين حوزه مشاهده شود.
در ادامه اين ديدار، مسلم آقا صفري، رييس هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران با ارايه گزارشي ازعملکرد هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران در يک سال قبل در حوزه‌هاي مختلف، تاکيد كرد كه رفع مشکلات پيش روي حوزه سردفتري محتاج همت تمام همکاران است.
وي سفر به استان‌ها و ديدار با سردفتران و دفترياران و ديدار حضوري با همکاران را از سياست‌هاي جديد هيات مديره دانست و افزود: به حول و قوه الهي اجراي اين سياست را با حضور در استان مازندران آغاز كرديم که باعث خوشحالي است.
وي درمورد سرنوشت لايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي افزود: همت همکاران تا اين لحظه نگذارده است تا موضوعي به ضرر همکاران به تصويب برسد.
آقا صفري در ادامه افزود: توقع برخي همکاران بيش از انتقاد است. معتقدم تمام دوستان که انتقاداتي دارند بايد در کنار بيان انتقاد خود پا به ميدان عمل گذاشته و با ارايه طريق در راه حل مشکلات حرفه اي گام بردارند.
وي تفسير ناصواب وعمل نکردن به قانون را مهمترازضعف قانون در مشکلات سردفتري دانست و افزود: در اين چند سال اخير مشکلات ما بيشتر ناشي از عمل نکردن به قانون ويا تفسيرهاي ناصواب از قانون بوده است تا ضعف قانون.
در ادامه جلسه نيز "احمد علي سيروس" مشاور هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران با ايراد سخنراني، گزارش کاملي از لايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي، اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمي، ماده 188برنامه توسعه و ساير اقدامات انجام شده در يک سال قبل توسط هيات مديره کانون سردفتران و دفترياران اريه كرد

هیچ نظری موجود نیست: