۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

لنگه کفش و به یادآوردن مقدار مهریه!

وزیر اقتصاد گفت:"فراموش کرده ام مهریه همسرم چقدر بوده است!"
اصولا آقای وزیر ذهنشان آن قدر درگیر مسائل و مشکلات مردم و ایضا حل کردن این مشکلات است که دیگر در ذهن ایشان جایی برای به خاطر سپردن مسائل پیش پا افتاده ای همچون مهریه و تاریخ تولد و تاریخ ازدواج و ... نیست!
(يه خاطره: يه بار سردبيرمون مهريه همسرش رو فراموش كرد ، فرداش وقتي سركار اومد ،‌مي گفت يادم افتاد اما جاي لنگه كفش هنوز درد مي كنه!)
 این آگاهان از وزیر اقتصاد شدیداً درخواست کردند از این پس وعده ها و قول هایش را جایی بنویسد تا آنها را هم به مانند مهریه ی همسرشان فراموش نکند؛ این آگاهان به عنوان مثال از آقای وزیر خواستند خواهشا ایشان جایی وعده شان را یادداشت کنند تا بعدا زیرش نزنند که این روزها گفته اند: "در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها؛ شوک قیمتی نخواهیم داشت."
گفتنی است بعد از این اعلام نظر آقای وزیر یکی از کارشناسانمان گفت:"شما به چی میگی شوک؟!"
وزیر اقتصاد همچنین گفت:" هدفمندسازي يارانه‌ها ازدواج را افزایش می دهد " ؛ ما نیز امیدواریم اینگونه شود، فقط از آقای وزیر درخواست می کنیم لطفا این جمله شان را هم یک جایی یادداشت نمایند تا بعدا نگویند فراموش کرده ام و اصلا این حرف را نزده بودم!!
***
رييس سازمان ملي جوانان هم صحبت های بسیار ارزشمندی کردند؛ به عنوان نمونه ایشان گفتند:"مسائل اقتصادي دليل اصلي ازدواج نكردن جوانان نيست!"
در همین راستا یکی از آگاهان پرسید: "اگر دلیل ازدواج نکردن جوانانمان مسائل اقتصادی نیست پس چیه؟! نکنه خدایی نکرده مشکل دارن؟!
 خب اگه اینجوریه بهتره به دکتر مراجعه کنن شاید مشکلشون برطرف شد و تونستن ازدواج کنن!"
ایشان همچنین گفتند: "وزارت ارشاد به رسانه‌ها و فيلم‌هايي كه در زمينه ازدواج تبليغ كنند يارانه مي‌دهد."
 در همین راستا تازه متوجه می شویم چرا در پایان هر سریال و فیلمی فرت و فرت تمام بازیگران با همدیگر عروسی می کنند!
***
اخبار زیر را در رابطه با قیمت مسکن بعد از هدفمندی ها می خوانیم:
معاون وزیر مسکن:"با هدفمند کردن یارانه ها به شرط کنترل قیمت سیمان و آهن خانه گران نمی شود."
باز هم معاون وزیر مسکن:"قیمت مسکن با افزایش کارمزد معاملات گران می‌شود."
مديرعامل بانك مسكن: "هدفمندسازي يارانه‌ها هيچ تاثيري بر قيمت مسكن ندارد."
نتیجه گیری اول: ضمن تشکر از اطلاع رسانی های به موقع مسؤولان ؛ الان دقیقاً متوجه شدیم که بعد از هدفمندی ها چه بر سر قیمت مسکن خواهد آمد!
نتیجه گیری دوم: با هدفمند کردن یارانه ها قیمت مسکن گران نمی شود؛ البته به شرط اینکه قیمت سیمان و آهن کنترل شود و کارمزد معاملات گران نشود و قیمت جهانی آجر بالا نرود و ... .
احتمال اول: با توجه به اینکه آقای مدیرعامل نگفته اند منظورشان مسکن کدام کشور بوده است احتمال می دهیدم شاید منظور ایشان مسکن های موجود در کشور ونزوئلا یا بورکینافاسو بوده!
احتمال دوم: ما نیز به مانند شما فقط تیتر مربوط به صحبت های آقای مدیرعامل را خوانده ایم، شاید ایشان هم در مشروح صحبت هایشان یک عالمه شرط و شروط در مورد گران نشدن قیمت مسکن گذاشته اند!
الف راستگو
سایت عصر ایران

هیچ نظری موجود نیست: