۱۳۸۹ آبان ۱۵, شنبه

اگر شانس بياوري امروز نوبتت مي‌شود!

ايلنا:صف تعويض پلاك خودرو، از دغدغه‌هاي فردي است كه به تازگي خودرو خريده است اما نه يك خودرو نو، اين روزها شركت‌هاي سازنده خودرو، خودرو را پلاك مي‌كند و به خريدار تحويل مي‌دهند، اما وقتي خريدار خودرو را از شخص مي‌خرد، گاهي پروسه شماره‌گذاري آن سه روز هم طول مي‌كشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اميد كه به تازگي خودرو خود را عوض كرده است به خبرنگار ايلنا مي‌گويد: اينكه تو چقدر بايد براي تعويض پلاك خودرو وقت بگذاري تا حد زيادي به شانس بستگي دارد. يعني ممكن است تو براي اين كار روزي را انتخاب كرده باشي كه از قضا آن روز باران ببارد و ديگران براي تعويض پلاك نيايند. به اين معنا كه اگر شانس داشته باشي و انتخاب تو روزي باشد كه انتخاب ديگران نبوده است و در نتيجه مراكز تعويض پلاك خيلي شلوغ نباشد، كار تو يك ساعته انجام مي‌شود.
او تاكيد مي‌كند: اما اگر از بد روزگار روز انتخابي تو، روز انتخابي همه باشد شايد همان روز هم نتواني يك مرحله از كارهايت را انجام دهي، من خوش شانس بودم، برگ سبز را تحويل دادم، خلافي ماشين را صاف كردم، فيش 30 هزار توماني را پرداخت كردم و نيم ساعتي در صف ايستادم تا نوبتم شد و پلاك ماشين را تعويض كردند.
اما رضا به يك مركز تعويض پلاك در غرب تهران مراجعه كرده بود، او روز اول تنها توانسته بود خلافي خودرواش را بگيرد، رضا به خبرنگار ايلنا مي‌گويد: از ساعت 30/5 صبح در صف ايستادم، ساعت 10 گذشته بود كه به ورودي مركز رسيدم، گفتند امروز نوبتت نمي‌شود برايت خلافي را صادر مي‌كنيم تا فردا كمتر معطل شوي، خلافي را پرداخت كردم، فيش 30 هزار توماني را هم پرداخت كردم و فرداي آن روز يك ساعت روز در صف ايستادم تا توانستم پلاك ماشين را عوض كنم.
رضا مي‌گويد اين مشكل هميشگي اين مركز تعويض پلاك است، در اين دو روز با هر كس صحبت مي‌كردم همين مشكل را داشت، همه يا از صبح خروس خوان در صف ايستاده بودند و يا روز دومي بود كه به مركز مراجعه مي‌كردند.
او مي‌گويد: از اول نبايد به اين مركز مراجعه مي‌كردم، شايد جمعيت ساكنين غرب خيلي بيشتر است كه در اين مركز هميشه اين مشكل وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ايلنا،به نظر مي رسد، در شرايطي كه دولت به سمت الكترونيكي شدن خدمات مختلف به مردم گام برمي دارد، بايد بستري از سوي مسوولان راهور ناجا فراهم شود تا شهروندان در زمان كمتري پلاك خودروي خود را تعويض كنند.
چنانچه شرايطي فراهم شود تا بخشي از كارهايي را كه در اين مراكز انجام مي شود، بتوان از طريق شبكه و سامانه اينترنتي تعويض پلاك انجام داد، آن هنگام هم در وقت مردم و هم در انرژي، مي توان صرفه جويي بيشتري كرد.

هیچ نظری موجود نیست: