۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

سند مالكيت خورشيد

بعد از ميلياردها سال سرانجام خورشيد صاحب پيدا كرد. يك زن اسپانيايي به صورت رسمي مدعي شد كه مالك اين گوي آتشين منظومه شمسي است!
به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «آنجلس دوران» 49 ساله كه اهل ناحيه «گاليشيا» در اسپانيا است، در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور تصريح كرد: در ماه سپتامبر سال جاري مطلبي در يك روزنامه‌ خواندم كه در آن يك مرد آمريكايي خودش را صاحب و مالك ماه و تمام سيارات منظومه شمسي اعلام كرده بود.
اين زن 49 ساله در ادامه به روزنامه‌ «ال موندو» خاطر نشان كرد: من واقعا حقيقت را بيان كردم. اصلا شوخي ندارم. من با حضور در يك دفتر اسناد رسمي در ناحيه «گاليشيا» سند مالكيت خورشيد را بنام خود زدم.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين سند مالكيت نشان مي‌دهد كه «دوران» 49 ساله مي‌تواند از هر كسي كه از خورشيد بهره‌برداري مي‌كند، حق الزحمه دريافت كند و نيمي از آن را به دولت و صندوق بازنشستگان اين كشور بپردازد.
همچنين اين زن اسپانيايي مي‌تواند به ميزان 20 درصد از حق‌الزحمه بهره‌برداري از خورشيد را براي انجام تحقيقات، مبارزه با گرسنگي و 10 درصد هم براي خود كنار بگذارد.
به گزارش ايسنا، بر اساس يك معاهده بين‌المللي هيچ كشوري نمي‌تواند، مدعي مالكيت سيارات و ستارگان باشد، اما افراد مي‌توانند چنين ادعايي داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست: