۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

انتقاد از افزايش بي‌رويه‌ي پذيرش دانشجوي حقوق در دانشگاه‌هاي ايران


يک کارشناس حقوقي گفت: پذيرش بي‌رويه دانشجو در رشته حقوق سبب مي‌شود تا مشکلاتي از جمله از نبود بازار کار مطلوب براي دانشجويان اين رشته بوجود آيد.
مهدي آقامحمدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه مرکزي، افزود: متاسفانه در سال‌هاي اخير روند پذيرش دانشجو در رشته حقوق در دانشگاه‌هاي مختلف با رشد زيادي روبرو بوده است در حالي که بازار کار اين رشته نياز به اين حجم دانشجو ندارد.
وي تاکيد کرد: اين امر سبب بوجود آمدن نوعي انتظار از بازار کار براي افرادي مي‌شود که در اين رشته مدرک کارشناسي و يا کارشناسي ارشد مي‌گيرند در حالي که بازار کار توان پاسخگويي به اين حجم دانشجو را ندارد.
وي توضيح داد: به دليل آنکه تدريس رشته حقوق نياز چنداني به امکانات ندارد اغلب دانشگاه‌ها در بدو تاسيس اين رشته را در اختيار علاقه مندان قرار مي‌دهند در حالي که اين امر بدون در نظر گرفتن مسايل کارشناسي و نياز بازار است.
آقامحمدي تصريح کرد: مسوولين دانشگاه‌ها در وهله اول به جاي تاسيس اين رشته و افزايش کمي تعداد دانش آموختگان رشته حقوق بايد در پي بالا بردن سطح کيفي اين رشته باشند.
اين کارشناس حقوقي عنوان کرد: در حال حاضر حجم زيادي دانش آموخته رشته حقوق وجود دارد که بيکار هستند که بايد براي اشتغال آنها چاره‌اي انديشيد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام نمسه چی جان،هیچ تا حالا به این فکر کردی که تمام کسانی که در راه اندازی وفعالیت مرکز مدرک فروشی ایل بیگی نقش داشتند چه خیانت بزرگی به جامعه سردفتری کردند ؟اگر این مرکز این همه تقاضای سردفتری ایجاد نمی کرد آیا این افزایش غیرقانونی اتفاق می افتاد؟اگر این مرکز لعنتی نبود آیا آقا آیدین وآقامیثم وبقیه آقا زاده ها عمرا قادر به گرفتن مدرک لیسانس حقوق وبلافاصله سردفتر شدن بودن؟اگه شما محل دفتر قبلی رو به آیدین جان!نمی دادی آیا حق التحریر این آقازاده باسواد با یکسال سابقه ماهی 12 میلیون می شد؟بر شماهاست استغفار از اشتباهاتی که مرتکب شدید وتاوانش رو ما دادیم .من که حلال نمی کنم.

ناشناس گفت...

دوست ناشناس سلام
ایکاش آقای نمسه چی هم فرصت دفاع کردن از خود را پیدا میکرد یا لااقل میتوانست به این مطلب پاسخ دهد.شما هم اگر اطلاعات بیشتری در این رابطه دارید کامل تر توضیح دهید تا برای روشن شدن برخی ابهامات و سوالات راهگشا باشد .
با تشکر
محضردار