۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

آیت اله سعیدی امام جمعه قم:مزایای گواهی امضای الکترونیک برای مردم تبیین شود

آیت اله سعیدی دستگاه‌هاي مسئول در اطلاع‌رساني، مزايا و منافع گواهي امضاي الکترونيک را براي مردم تبيين کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي، در ديدار دکتر تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هيئت همراه با اشاره به راه‌اندازي گواهي امضاي الکترونيکي در استان قم اظهار داشت: اين اقدام گام مثبت ديگري در عرصه خدمت رساني و ثبت اسناد براي کشور است.
وي بر فرهنگ‌سازي در اين مورد تاکيد کرد و گفت: بايد مردم را در زمينه استفاده از اين طرح توجيه کرد؛ وقتي مردم توجيه نباشند طبيعي است که استقبالي هم ندارند.
امام جمعه قم تصريح کرد: يکي از نقص‌هاي خدماتي که در برخي موارد مشاهده مي‌شود، همين بي‌توجهي به اطلاع رساني و آگاه کردن مردم است و موسسات و دستگاه‌هاي اطلاع رساني در مقاطع مختلف بايد فرهنگ اخذ گواهي امضا به شيوه الکترونيکي را بين مردم ترويج دهند.
وي تاکيد کرد: بايد منافع و مزاياي اين طرح براي مردم بيان شود و در اندازه‌اي که قابل اجراست گسترش يابد.
هم چنین آيت‌الله مرتضي مقتدايي نیز در ديدار رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هيئت همراه، گستردگي و اهميت کار سازمان ثبت اسناد و املاک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اعتمادسازي در سازمان ثبت اسناد و املاک مهم است.
وي افزود: گسترش اسناد به ويژه اسناد مالکيتي امري مهم است، به ويژه آنکه اين اسناد امتيازاتي را براي مردم ايجاد کرده است و آنها مي‌توانند از اين امتيازات استفاده کنند.
مدير حوزه‌هاي علميه کشور با اشاره به منصب خود در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي گفت: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي کارهاي فراواني براي گسترش ثبت اسناد انجام شده است، اما هنوز مناطقي در کشور هست که مالکيت افراد به نحو لازم مشخص نشده است.
وي ابراز داشت: اميدواريم اين سازمان بتواند اعتماد لازم را در مردم ايجاد کرده و خدمات روزانه را در راستاي پاسخگويي به نيازهاي مردم افزايش دهد.
آيت‌الله مقتدايي اظهار داشت: همه وزارتخانه‌ها و نهادها بايد خود را با ابزار و امکانات روز منطبق کنند تا با استفاده از اين پيشرفت‌ها ضمن تسريع در انجام کار به دقت به خواسته‌هاي مردم رسيدگي شود.
مدير حوزه‌ علميه قم با تاکيد بر فرهنگ‌سازي در زمينه استفاده از خدمات در فضاي ديجيتال گفت: گواهي امضاي الکترونيکي از نظر اقتصادي صرفه‌جويي در منابع را به همراه دارد.
وي خاطرنشان کرد: اين کار داراي برکات و ثمراتي است و مردم و مسئولان بايد توجه داشته باشند که چه ميزان از نظر اقتصادي براي کشور مفيد است.
مدير حوزه‌ علميه قم با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري پيرامون صرفه جويي بيان داشت: اگر مردم از مزاياي کامل اين کار در رسانه‌ها، جرايد و مطبوعات مطلع شوند حتما از آن استقبال مي‌کنند.
در ابتداي اين ديدارها، دکتر تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و خدمات اين سازمان در سطح کشور گفت: افزايش حجم خدمت رساني به مردم از يک سو و محدوديت امکانات و منابع انساني از سوي ديگر سبب شد تا ارائه خدمت در محيط مجازي در صدر سياست‌هاي سازمان قرار گيرد.
وي با اشاره به برنامه پنجم توسعه کشور ابراز داشت: در اين برنامه که در مجلس در حال بررسي است، تکاليف زيادي در حوزه ثبت اسناد و املاک براي اين سازمان به عنوان دستگاه حاکميتي که تاثير زيادي بر نظم عمومي و کاهش دعاوي مردم دارد، مشخص شده است.
احمد تويسرکاني در پايان با تاکيد بر ضروري بودن استفاده بر فناوري نوين در عرصه خدمت رساني گفت: با توسعه ارتباطات و حجم وسيع اطلاعات، تبادل اين اطلاعات از طريق کاغذ ديگر مقرون به صرفه نيست و حتي بعد مسافت سبب طولاني شدن زمان در تبادل اطلاعات مي‌شود.
وي تاکيد کرد: گواهي امضاي الکترونيک با از بين بردن بعد مسافت، ضمن صرفه جويي در زمان سبب کاهش مراجعات مردم، کاهش هزينه‌ها و منابع انساني مي‌شود.
وي ابراز داشت: اميدواريم اين سازمان بتواند اعتماد لازم را در مردم ايجاد کرده و خدمات روزانه را در راستاي پاسخگويي به نيازهاي مردم افزايش دهد.
گفتنی است در این دیدارها گواهی امضا الکترونیکی آیت اله سعیدی و آیت اله مقتدایی اخذ گردید.


هیچ نظری موجود نیست: