۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

آگهي انتخاب سردفتر ازدواج سال 1389 « و یژه آقایان


سازمان ثبت اسناد و املاك كشور حسب مفاد نظامنامه انتخاب سردفتري ازدواج در نظر دارد ، با توجه به اعلام نياز واحدهاي ثبتي در سراسر كشور از بين آقايان از طريق آزمون كتبي و اختبار سردفتر ازدواج براي نقاط مورد نيازانتخاب نمايد.
 شرايط لازم براي شرکت در آزمون کتبی سردفتري ازدواج
الف: شرايط عمومي
- متدين به دين مبين اسلام و متعهد به نظام جمهوري اسلامي ـ ملتزم به احكام شرعی ـ متأهل ـ دارا بودن حداقـل 25 سال تمام ( متولدین قبل از تاریخ   5/12/1364)
- حسن شهرت وتوانايي انجام كار وبرخورداري از سلامت كامل جسماني و رواني ـ داشتن كارت پايان خدمت يا معافيت دائم از خدمت نظام وظيفه در زمان ثبت نام .
ب : شرايط اختصاصي
دارا بودن يكي از مدارك تحصيلي ذيل:
1) دارندگان مدرک علمی حداقل سطح دو ( اتمام رسائل و مكاسب )صادره از شوراي عالي مديريت حوزه علميه قم يا دانشكده الهيات دانشگاه تهران.
2) دارندگان گواهی افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد .
3) دارندگان مدرك كارشناسي يا بالاتر در رشته حقوق قضائي ، الهيات و معارف اسلامی ( گرايش فقه و مباني حقوق اسلامي ) و علوم ثبتي .
4) روحانيون در صورت دارابودن مدرك تحصيـلي حداقل كارشناسي ( ليسانس) در يكي از رشتـه هاي ادبيات ( فارسي و عرب ) ، فقه و اصول ، تفسير ، علوم قرآني ، حديث ، الهيات و معارف اسلامي .
مواد امتحاني و ضرائب آن :
عبارت است از ادبيات فارسي(2) ، عربي(3) ، متون فقهي(4) ، حقوق مدني(3) ، احكام شرعي(3) ، اطلاعات عمومي(3) و مقررات مربوط به ازدواج و طلاق (4)
تذكرات مهم :
1 ) انتخاب سردفتر ازدواج  براي اقليت هاي ديني از شمول اين آزمون خارج است بديهي است حسب اعلام نياز مراجع ديني مزبور بررسي لازم معمول خواهد شد.
2 )سران دفاتر اسناد رسمي و ازدواج و طلاق و دفترياران اول مجاز به شركت درآزمون فوق نمي باشند.
3 )وجوه پرداختي به هيچ عنوان مسترد نخواهد شد .
4 ) سؤالات مربوط به متون فقه متقاضيان اهل سنت از كتب فقهي آنان استخراج خواهدشد . بنابراين لازم است اينگونه متقاضيان در برگ درخواست نوع مذهب را صريحاً قيد نمايند .
5 ) ثبت نام صرفاً درمهلت ياد شده از طريق سایت اینترنتی  به نشانی : www.Moeeniran.com مي باشد لذا از مراجعه حضوري براي تحويل مدارك ثبت نام یا ارسال پستی آن جداً خودداري نمايند كه ترتيب اثر داده نخواهد شد.


6 ) هرمتقاضي حق انتخاب دو محل با اولویت اول و دوم را دارد و لازم است نام و کد محل مورد تقاضا را در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.
7 )محل مورد تقاضا را طبق اعلام نيازهاي ذكر شده در آگهي از جهات مختلف مورد بررسي قرار داده و انتخاب نمايند زيرا پس ازثبت نام تغيير محل مورد تقاضا به منظور جلوگيري از تضييع حقوق ساير متقاضيان  به هيچ وجه امكان پذيرنمي باشد .
  8 ) ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی نمی نماید احرازصلاحيت براي انتخاب سردفتري ازدواج به تشخيص سازمان ثبت اسناد واملاك كشور خواهد بود.
9 ) متقاضيان در صورت قبولي حق درخواست تغییر محل را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت .
نحوه ثبت نام :
-  ثبت نام متقاضیان  واجد یکی از  مدارک علمی به شرح  مندرج در قسمت شرایط اختصاصی  به صورت اینترنتی خواهد بود  متقاضيان پس از مطالعه دقيـق و كامل آگهی ثبت نام درصــورت واجد شــرايط بودن مي توانند بامراجعه به سایت اینترنتی نشانی : www.Moeeniran.com  نسبت به انجام ثبت نام اینترنتی و اخذ شماره رهگیری به نحو ذیل اقدام نمایند و در این مرحله نیازی به ارسال مدارک نیست .
1- تکمیل فرم تقاضای ثبت نام در سایت مذکور از تاریخ 16/11/89 لغایت 26/11/89 . 
2- ارسال عکس : متقاضیان می بایست عکس پرسنلی 4×3 خود را با عرض 150 و ارتفاع 200 پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر 200 کیلو بایت در رایانه اسکن نموده و آن را در قسمت مربوط در سایت وارد نمایند .( عکس روحانیون لازم است ملبس به لباس روحانیت باشد )
3-  پرداخت وجوه به شرح ذیل :
الف ـ حق ثبت نام به مبلغ 000/50 ریال به حساب سیبا 2171329005007 نزد بانک ملی شعبه ثبت کل( كد 301) تهران به نام تمركز وجوه حاصل از برگزاري دوره هاي آموزشي خاص ( قابل واريز در كليه شعب بانك ملي )
ب ـ هزینه برگزاری آزمون به مبلغ500/83  ریال به حساب سیبا شماره 0336091619006  بانک ملی بنام سازمان معین ادارات قابل واریز درکلیه شعب که اطلاعات فیش های واریزی و سایر موارد ( مطابق نمونه نمایش داده شده در سایت فوق ) را در قسمت مربوط به پرداخت وجوه وارد و نهایتاً پس از بررسی مجدد صحت اطلاعات درج شده و تائید مراتب توسط سایت ، شماره رهگیری خود را جهت پیگیری مراحل بعدی آزمون و در یافت کارت ورود به جلسه اخذ و نزد خویش نگهداری نمایند .
ملاحظات مهم جهت ثبت نام :
-  قبل از ثبت نام به راهنمای نحوه تکمیل فرم موجود در سایت مراجعه و مندرجات آن را دقیقاً مطالعه نمائید .
-  ثبت نام زمانی تکمیل می باشد که داوطلب با استفاده از کد رهگیری به صفحه مشاهده و چاپ اطلاعات مراجعه و پس از اطمینان از صحت اطلاعات فرم تقاضای شرکت در آزمون را چاپ و نزد خود نگهداری کنند .
-  شماره های سریال موجود در رسید فیش های واریزی که به وسیله رایانه بر روی آن درج گردیده را در قسمت مربوط به تائید پرداخت وجه ثبت نام عیناً وارد نمائید .
-  قبل از واریز وجوه ثبت نام لازم است متقاضیان از احراز شرایط خود با مفاد آگهی ثبت نام اطمینان حاصل نمایند . بدیهی است هزینه ثبت نام به هیچ وجه برگشت داده نمی شود .
تذکر: از آن جهت که صدوروتحویل کارت ورود به جلسه موکول ومنوط به ارائه شماره رهگیری خواهد بود توصــیه می گردد داوطلبین محترم درحفظ ونگهداری شماره مذکور دقت ومراقبت لازم رامعمول نمایند.
تاریخ برگزاری آزمون ونحوه توزیع کارت : این آزمون در روز پنجشنبه مورخ 5/12/89 برگزارخواهد شد ومحل برگــزاری آزمون منحصراً در تهران می باشد که آدرس حوزه های برگـزاری آزمون و زمان توزیـع کارت طی اطلاعیه های آتی در سایت سازمان معین ادارات به نشانی مندرج در بند 5 به اطلاع داوطلبین خواهد رسید.
اسامی متقاضیان واجد شرایط که حائز حد نصاب نمره در آزمون کتبی شده باشند حداکثر ظرف 15 روز پس از برگزاری آزمون در سایت فوق الذکر اعلام خواهد شد این افراد می باید مدارک ذیل را حداکثر ظرف 5 روز از طریق پست پیشتاز به صندوق پستی 3139/15815 ارسال نمایند . 
1- تصوير مصدق از مدرك يا مدارك تحصيلي مطلوب.
2- تصوير مصدق از دو طرف كارت پايان خدمت يا معافيت دائم .
3- تصوير مصدق از تمام صفحات شناسنامه .
4- چهار قطعه عكس 4×3 تمام رخ جديد پشت نویسی شده كه از يك نگاتيو تهيه شده باشد .
5- اصل فیش پرداخت مبلغ پنجاه هزار ريال (000/50 ريال )     
6- اصل فیش پرداخت مبلغ هشتاد و سه هزار و پانصد ریال (500/83 ریال )

هیچ نظری موجود نیست: