۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

اولین دفتر ثبت نام امضای الکترونیکی در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

مراسم افتتاح اولین دفتر ثبت نام امضای الکترونیکی با حضور نماینده محترم ولی فقیه، امام جمعه تبریز، جمع کثیری از مسوولین و مدیران کل استان، رییس دادگستری استان، معاونین، جمعی از قضات دادگستری، نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران مرکز و اکثریت قریب به اتفاق 450 نفری همکاران سردفتر و دفتریار استان در تبریز برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، در این جلسه عبدالحسین جلیلی نمینی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی گزارشی از خدمات دفاتر اسناد رسمی استان و نقش مهم آنان در ارایه خدمات ثبتی به مردم این استان ارایه کرد و آمار اسناد به ثبت رسیده (152000 سند) در دفاتر اسناد رسمی استان طی 9 ماه اول سال جاری و وصول حق الثبت مربوطه را اعلام داشت.
 
وی با تعریف جامعی از ثبت نام امضای الکترونیکی و اهمیت کاربردی آن از تصمیم بجا و صحیح دست اندرکاران مربوطه در واگذاری این امر خطیر به دفاتر اسناد رسمی خصوصا دفاتر اسناد رسمی استان که پتانسیل و قابلیت های لازم جهت تحقق این امر در راستای دولت الکترونیک را داراست تشکر و قدردانی کرد.
 
در ادامه این گردهمایی مرتضی مشهدی، نایب رییس جامعه سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی به نقش ارزنده دفاتر اسناد رسمی طی عمر هشتاد ساله خود اشاره و بیان کرد: عینیت تحقق اصل 44 قانون اساسی دفاتر اسناد رسمی هستند که نه تنها هزینه ای بر دولت تحمیل نمی کنند بلکه علاوه بر وصول حق الثبت در جهت وصول مطالبات قانونی نهادهای مختلف که بموجب قانون بر عهده دفاتر اسناد رسمی نهاده شده، بازوی پرتوان حاکمیت و اشخاص هستند بطوریکه دفاتر اسناد رسمی مامنی امن و مشاوری صادق برای اشخاص هستند که در مقابل ارایه این خدمات عظیم حق الزحمه اندکی دریافت می کنند.
 وی در خاتمه سخنان خود به نمایندگی از طرف جامعه سردفتران و دفتریاران این استان از همت و تلاشهای صادقانه و دلسوزانه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان که همواره با تلاش و جدیت اهتمام به حل مشکلات ثبتی نموده و همکاری و همیاری صادقانه ای با جامعه سردفتران و دفتریاران استان داشته و دارند تقدیر و تشکر کرد. 
حضرت آیت اله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز هم افتتاح اولین دفتر ثبت نام امضای الکترونیکی را به همکاران و جامعه ثبتی استان تبریز تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که با توجه به توسعه فن آوری های الکترونیکی و دیجیتالی در امور ثبتی دفاتر اسناد رسمی بیش از پیش در خدمت به مردم غیور و شریف میهن عزیزمان موفق باشند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز با اشاره به آیه282 سوره بقره که طولانی ترین آیه کلام اله مجید است؛به اهمیت کلام وحی که در چندین قرن گذشته تاکید به ضرورت ثبت عقود و قراردادهای فی مابین مردم داشته اشاره کرد و اهمیت و نقش کاتبین بالعدل در این زمینه را ارزنده و تاثیرگذار دانست. 
مسلم آقاصفری، نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران مرکز هم در این جلسه به اهمیت ویژه گواهی امضای الکترونیکی اشاره کرد و بر راه اندازی هر چه سریعتر این دفتر در تمامی دفاتر اسناد رسمی کشور با همکاری و همیاری کانون تاکید و اظهار امیدواری کرد. 
در ادامه این جلسه امضای حضرت آیت اله مجتهد شبستری؛ نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، جلیلی نمین؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی و حضرت حجت الاسلام شریفی، رییس دادگستری استان توسط دفتر ثبت نام گواهی شده و توکن های مربوطه از سوی مسلم آقاصفری، نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران به آنان ارایه شد.
 

هیچ نظری موجود نیست: