۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

براي نقل و انتقال خودرو تابع قانون هستيم


گزارش خبرنگار قضايي فارس، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي كشور پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در حاشيه همايش بهداري كل ناجا با اعلام اين مطلب گفت: ما در موضوع نقل و انتقال خودرو و مسئوليت آن تابع قانون خواهيم بود و اگر نمايندگان مجلس در رأي‌گيري جديد مصر باشند كه مسئوليت نقل و انتقال خودرو با دفاتر اسناد رسمي باشد ما هم قانون را مي‌پذيريم و صرفا كار تعويض پلاك را انجام مي‌دهيم.
وي افزود: اگر ناجا اصرار مي‌ورزد كه كار نقل و انتقال خودرو و ثبت آن توسط اين سازمان انجام شود صرفا به اين دليل است كه نمي‌خواهد به شهروندان هزينه مضاعفي تحميل شود و وقت آنها گرفته شود و گرنه دليل ديگري ندارد.

www.farsnews.com

_________________________________________________

عضو هيات رييسه كيمسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي گفت: لايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي در جلسه علني روز يكشنبه آينده مجلس شوراي اسلامي نهايي مي‌شود. امين‌حسين رحيمي درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره بررسي نهايي لايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي در صحن علني مجلس گفت: بررسي نهايي و تصويب اين لايحه دستور اول صحن علني روز يكشنبه آينده مجلس شوراي اسلامي است. نماينده مردم ملاير در خانه ملت خاطرنشان كرد: اين قانون با ايراد شوراي نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود كه كميسيون حقوقي و قضايي با رفع ايرادات آن را براي تصويب نهايي در اختيار هيات رييسه قرار داد.
به گزارش ايسنا، سردار اسكندر مومني، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي پيشتر در خصوص اين لايحه با اشاره به اين كه خوشبختانه لايحه اخذ جرايم رانندگي پس از تصويب در صحن علني مجلس به شوراي نگهبان ارجاع شد و اين شورا نيز يازده مورد سوال را مطرح كرد كه 10 مورد آن رفع شده و يك مورد آن نيز كه اصلا مرتبط با موضوع قانون نيست قرار است بزودي تعيين تكليف شود گفته بود كه اميدواريم بدين ترتيب بعد از چهار دهه، قانون اخذ جرايم رانندگي در كشور به روز شود. وي تاكيد كرده بود: بند باقيمانده مربوط به نقل و انتقال خودرو است كه هيچ ارتباطي با قانون اخذ جرايم رانندگي نداشته و سه بار نيز در صحن علني مجلس رد شد يا برگشت خورده است. رييس پليس راهور ناجا اظهاراميدواري كرده بود كه با حذف اين ماده و ارجاع آن به شوراي نگهبان مشكل چند دهه‌اي ضعف قانون جرايم رانندگي در كشور برطرف شود و قانوني روزآمد را در كشور داشته باشيم.

www.isna.ir

۲ نظر:

امینی گفت...

چقدر هم نیروی انتظامی دلش به حال مردم می سوزد . چقدر هم دلش به خاطر پولی که از جیب مردم خارج می شود می سوزد . اصلا چقدر هم سوختن به این نیرو میاد !متشکر همکار عزیز که ما را از این افاضات محروم نمیگذاری .

ناشناس گفت...

تابع قانون هستن که هنوز خبری نشده عنوان شناسنامه مالکیت خودرو (برگ سبز)را به سند مالکیت خودرو تبدیل کردن متاسفانه راهنمای و رانندگی به زوُر خودش میخواد همه چیز رو به نفع خودش تموم کنه. ارادتمند دفتر شماره 5