۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

طرح تمديد مدت اجراي مواد اصلاحي 147 و 148 قانون ثبت در دستور كار مجلس قرار گيرد


عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي در تذكري گفت: طبق ماده 145 آيين‌نامه طرح تمديد مدت مواد اصلاحي 147 و 148 قانون ثبت با اولويت در دستور كار مجلس قرار بگيرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيدعلي‌محمد موسوي مباركه با استناد به ماده 145 آيين‌نامه داخلي، اظهار كرد: از سال 83 مهلت قانوني مواد اصلاحي 147 و 148 به اتمام رسيد و سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از پذيرفتن اشخاص حقيقي و حقوقي خودداري مي‌نمايد. هر چند تعدادي از مردم موفق شدند كه تا قبل از سال 70 اسنادي را دريافت كنند اما به علت عدم اطلاع مردم اغلب اراضي مورد معامله صرفا قولنامه‌اي است كه نه تنها به عنوان وثيقه بانكي بلكه در مراجع قضايي هم فاقد ارزش است و مردم براي خريد و فروش املاك و اراضي و دريافت تسهيلات بانكي با مشكلات جدي مواجه هستند.
وي افزود: لذا طرح تمديد مدت اجراي مواد اصلاحي 147 و 148 قانون ثبت با قيد يك فوريت در مجلس به تصويب رسيد؛ با توجه به اين‌كه بايد طرح‌هاي يك فوريتي در عرض مدت يك ماه در كميسيون تصويب و جهت طرح در صحن علني آماده شود، متاسفانه يك سال از اين موعد گذشته و هنوز طرح در دستور كار مجلس قرار نگرفته است. مردم نيز به دفاتر اسناد رسمي مراجعه مي‌كنند و هم‌چنان اين پاسخ را مي‌شنوند كه مجلس بايد قانون را تمديد كند ولي متاسفانه لايري مانده است.
نماينده مردم مباركه در خانه ملت در ادامه، بيان كرد: طبق اطلاع واصله كميسيون كشاورزي كه كميسيون فرعي هم است كار جامعي انجام داده است و پيشنهاد مي‌شود گزارش كميسيون كشاورزي به عنوان جايگزين طرح و به راي نمايندگان گذاشته شود تا مردم هم از اين سرگرداني نجات پيدا كنند.
به گزارش ايسنا، صدر كه رياست جلسه علني مجلس را به عهده داشت در پاسخ اين تذكر شفاهي، گفت: شما مي‌توانيد بر اساس آيين‌نامه درخواست كنيد كه اين موضوع در دستور كار مجلس قرار بگيرد. چون مهلت كميسيون تمام شده خودتان مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد. ان‌شاءالله اينجا هم پيگيري مي‌كنيم.

---------------------------------------------------

دومين همايش حقوقي ثبتي ما بين سازمان اوقاف و ثبت اسناد برگزار مي‌شود

دومين همايش حقوقي ثبتي ما بين سازمان اوقاف و امور خيريه و سازمان ثبت اسناد و املاك برگزار مي‌شود.
شهيدي پارسا سرپرست اداره حقوقي و ثبتي اوقاف استان تهران با بيان خبر فوق به خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: به دنبال تفاهم‌نامه‌هاي قبلي ما بين سازمان اوقاف و ادارات تابعه با سازمان ثبت اسناد، دومين همايش حقوقي ثبتي ما بين سازمان اوقاف و امور خيريه و سازمان ثبت اسناد و املاك، روز پنج‌شنبه در هتل ارم تهران برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: در اين همايش، شيوه‌نامه‌ي همكاري في‌مابين دو سازمان تدوين شده و ارايه مي‌شود و در نهايت از زحماتي كه تاكنون داشته‌اند قدرداني مي‌شود.
سرپرست اداره حقوقي و ثبتي اوقاف استان تهران اضافه كرد: اين همايش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي نماينده‌ي ولي فقيه در سازمان اوقاف، مديركل اوقاف استان تهران و هم‌چنين مديركل ثبت اسناد استان تهران برگزار مي‌شود.





۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام امشب وقت گذاشتم همه را خواندم شب بخیر عمو

عادلی گفت...

اگر این مواد 147 و 148 هرچه زودتر احیا بشه ضمن اینکه مالکیت اراضی شفاف ومشخص میشه وسو استفاده وکلاه برداری دراین زمینه محدود خواهد شد در معادلات جامعه تاثیر به سزایی خواهد داشت همچنین یکی از مواد اصلی قانون ثبت که تابه حال مغفول مانده ( ماده 12 قانون ثبت ) اجرایی خواهد شد

عادلی گفت...

باسلام باتوجه به اینکه بسیاری از همکاران نظر به تشکر از جناب آقای دکتر یوسف نژاد نماینده محترم مجلس را داشتند به استحضار همکاران میرساند که آدرس sardaftaranmazn.blogfa.com جهت تشکر از ایشان حضور شما عزیزان راگرامی میدارد