۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

بنزين آزاد، 670 تومان


ایلنا: احتمال تصويب قيمت 670 تومان براي هر ليتر بنزين آزاد پس از هدفمندي يارانه‌ها قوت گرفت.
به گزارش ايلنا، در حالي كه گزينه‌هاي مختلفي در كارگروه طرح تحول اقتصادي در دست بررسي است، گفته مي‌شود تصويب قيمت 670 تومان براي هر ليتر بنزين آزاد از احتمال قوي‌تري برخوردار است و ظاهرا بنزين آزاد با همين 670 تومان راهي بازار مي‌شود.
گفته مي‌شود پس از هدفمندي يارانه‌ها سهميه بندي بنزين با شرايط جديدي ادامه خواهد يافت. بر اين اساس قيمت هر ليتر بنزين سهميه‌اي معادل با چهارصد تومان تعيين شده است كه مقرر است در قالب طرحي به خانوار تعلق گيرد.
به اين ترتيب دارا بودن بيش از يك خودرو نمي‌تواند متضمن دريافت سهميه بيشتري از بنزين باشد. در اين حالت خانوار هر تعداد خودرو در اختيار داشته باشند تنها معادل سهميه يك خودرو را دريافت مي‌كند.
اين اقدام به منظور جلوگيري از بروز اشكال در بازار خودرو صورت مي‌گيرد. اين در حالي است كه پيش از اين سهميه بنزين به خوردوها تعلق مي‌گرفت و بررسي‌ها نشان مي‌دهد انبوهي وانت و خودروي بدون فعاليت تنها براي بهره‌مندي صاحبان آنها از سهميه خودرو خريد و فروش شده است.
بر اين اساس گفته مي‌شود تعيين قيمت برق نيز مراحل نهايي خود را پشت سر مي‌گذارد.
قيمت هر كيلووات برق كشاورزي معادل با شصت تومان و قيمت هر كيلووات برق صنعتي معادل هشتاد تومان تعيين شده است.
قيمت هر كيلووات برق خانگي نيز 120تومان خواهد بود. اين ارقام پس از تصويب نهايي در كارگروه هدفمندي يارانه‌ها و هيات دولت ابلاغ خواهد شد.
برخي از حاضران در كابينه زمان نهايي اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها را اول مهر ماه اعلام كرده‌اند. صادق محصولي وزير رفاه و تامين اجتماعي نيز پيش‌تر اعلام كرد كه بر اساس تصميمات اتخاذ شده مقرر است تنها 24 ساعت قبل از اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها، اين خبر به صورت رسمي اعلام شود.
اين اقدام به منظور جلوگيري از بروز مشكلات پيش از اجراي طرح اتخاذ شده است. محمد رضا فرزين سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي نيز پيش‌تر از نهايي شدن قيمت بنزين در كارگروه خبر داده است.

هیچ نظری موجود نیست: