۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

نايب رييس كميسيون امنيت: بهتربود براي جلوگيري ازصرف هزينه و زمان، نقل وانتقال خودرو فقط در ناجا ثبت شود


عضو مجمع نمايندگان تهران در مجلس، ضمن مخالفت با يكي از مفاد لايحه اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي مبني بر ثبت نقل و انتقال خودرو در دفترخانه‌ها، گفت: ما قانون را جهت تسهيل مشكلات مردم تصويب مي‌كنيم اما اين ماده موجب صرف هزينه و زمان براي مردم مي‌شود.
محمداسماعيل كوثري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه قوانين براي آسايش و راحتي مردم تصويب مي‌شود، تصريح كرد: قوانين بايد آسان و عملي تصويب شوند به صورتي كه وقت مردم گرفته نشود و كم‌هزينه‌تر باشد به همين منظور نيروي انتظامي و حتي دولت موافق بودند كه براي نقل و انتقال خودرو همان نام‌نويسي در ناجا كفايت مي‌كند.
نايب رييس كميسيون امنيت ملي، با تاكيد بر مخالفت با نقل و انتقال خودرو در دفترخانه گفت: در نهايت نقل و انتقال خودرو بايد در همان بخش شماره‌گذاري ناجا ختم شود اما برخي حقوق‌دانان عنوان مي‌كنند اگر ثبت در دفترخانه نباشد با فوت صاحب خودرو مشكل انحصار وراثت پيش مي‌آيد اگرچه اين بحث ديگري است كه مي‌توان چاره‌اي براي آن انديشيد.
كوثري همچنين خاطرنشان كرد: اما در نهايت با راي مثبت نمايندگان قرار شد ثبت خودرو در دفترخانه هم انجام شود و اين لايحه براي شوراي نگهبان ارسال شده است و بعيد مي‌دانيم كه ايراد شرعي يا قانون اساسي داشته باشد و به احتمال زياد تصويب و ابلاغ مي‌شود.
عضو مجمع نمايندگان تهران درپايان تاكيد كرد: اما بهتر بود براي جلوگيري از صرف هزينه و زمان نقل و انتقال خودرو فقط در ناجا صورت گيرد، چراكه هم ناجا و هم دولت موافق بودند كه در همين جا ختم شود و ديگر مردم به دفترخانه نروند حتي دولت براي تحقق اين امر از درآمد خود صرف‌نظر كرد و روي اين موضوع پافشاري نكرد اما اينكه بر چه اساسي نمايندگان اينچنين راي دادند بحث جدايي دارد.

هیچ نظری موجود نیست: